Hej, Inden vi begynder at bruge de nødvendige penge på revisorer så ville det være fedt om der er en der kan henvise til en debat, artikel eller lign. der dækker vores plan. A har en webshop som er enkeltmandsejet - shoppen har et varelager på ca. 100.000 - A ønsker at få en partner ind og denne skal have 50%. Min tanke har været: U(ndertegnede) stifter et Holding/aps og skyder 100.000 kr. herind for herefter at lade Aps U lave en kapitalforhøjelse i Aps A og får for dette 50% af Aps A. En anden løsning er at U køber 50% af A for ~50.000 - men det giver ikke rigtig selskabet flere penge. Så ved at U sender 100.000 ind så matcher det ca. As investering og selskabet får en masse penge at arbejde med. Er det helt i skoven? Eller, det er en mulighed - men der er bedre løsninger.. ? Vi er i øvrigt ikke i familie med hinanden. |
Hej
Begge løsninger er faktisk mulige
Ud fra det beskrevne er jeg også enig i, at den første løsning vil være den optimale.
Endelig skal i udover en revisor skal jeg også anbefale jer at konsultere en advokat, som kan bistå med jeres og selskabernes forhold.
Tonny