Hej Bettina-Elisabeth.
Korrekt udført søgemaskineoptimering koster næsten ikke noget når du er nået til det punkt hvor du gerne vil være.
Herefter er det rent overskud 
Om søgemaskineoptimering er det rigtige for dig er afhængig af hundredevis af helt forskellige parametre.
For at nævne nogle ganske få:
Hvilket marked er du i?
Hvor stort er dit marked?
Hvor stor er du?
Hvor stor er dine konkurenter?
Hvor mange produkter har du?
Hvilken CTR kan du opnå på AdWords?
Hvilken CTR kan du opnå på Søgemaskineoptimering? (typisk mange gange mere når det er rigtigt udført)
Hvor mange produkter har dine konkurrenter?
Hvilke langtidsplaner har du?
Hvilke langtidsplaner har dine konkurrenter?
Er dine kunder nogen, der kun køber een gang?
Er dine konkurrenters kunder nogen, der kun køber een gang?
Hvordan konverterer dine søgeord på Adwords?
Hvordan konverterer dine konkurrenters søgeord på Adwords?
Har du få vigtige søgeord eller mange forskellige, der konverterer.
.... og jeg kunne blive ved og ved og ved herfra, men jeg tror, at du har fanget pointen 
Kort sagt: Den økonomiske "slagkraft" i søgemaskineoptimering kan ikke vurderes isoleret set; men skal vurderes i sammenhæng med hele din forretning.
Venlig hilsen, Christian