Jeg vil rigtig gerne registreres som eksportør i håb om at lave nogle salg af mine armbånd men jeg kan ikke finde hoved og hale i reglerne. Post Danmark har fortalt mig at jeg skal bruge en adresselabel, tolddeklaration og faktura. Adresse og faktura er jeg med på men en tolddeklaration? Jeg ringede til Skat og fik at vide jeg skulle gå på posthuset og få en blanket til konvolutten hvor jeg skulle være sikker på at skrive tarif nummeret. Men hvad så med tolddeklarationen? Det virker så besværligt at skulle udfylde en masse dokumenter for at sende et enkelt armbånd. Er der nogen der ved præcis hvilke papirer jeg skal udfylde og hvorhenne (online?)?
Tak, men jeg er stadig forvirret. Hvorfor linket til Norge? Og hvor lægger jeg fakturaen til toldvæsnet? Jeg tror det jeg mangler er en udførlig trin for trin forklaring på hvordan man gør, sådan én findes bare ikke.
Antog det var Norge du ville eksportere til da det er det mest oplagte land er eksportere til som er udenfor EU. Hvad lande er det du har i tankerne? Start lige at gå på posthuset og få fat i den labet der skal bruges til eksport pakker- så vil du se at det ikke er så svært. Fakturaen kommes normalt i en plastiklomme og klæbes udenpå pakken.
Jeg vil gerne eksportere til USA og Canada da jeg kan se jeg får mange besøgende derfra. Jeg har allerede fået adressemærkaterne og de er større end den kuvert jeg bruger så hvis jeg også skal sætte plastlomme med faktura på så bliver det en sjov øvelse.
Men hvis det er de eneste to ting jeg skal gøre så burde det være til at overskue. Tak for hjælpen.