Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning og afgifter af en god ide.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 9
Fra  Advicer s.m.b.a Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars,

Du kunne overveje, at sælge din ide til et "fremmed" selskab og modtage royalties i Danmark?. Derved kan det "udenlandske selskab tjene alle pengene et sted hvor skatten er lav! 

Kontakt os, hvis du ønsker at fortsætte projektet?.

Revisorne.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Øh, hvad er problemet ?

hvis ideen er god nok og kaster masser af penge af sig, så betal da skat med glæde !

Skattebetalingens størrelse er jo et udtryk for at du har tjent penge.

Og hvis ideen ikke kaster noget af sig vil det jo trods alt være begrænset hvilket skatteafgift den udløser hvis du flytter ud af DK.

Jeg hører til et af de mennesker der ville være LYKKELIG for at skulle betale millioner og atter millioner i skat, det ville jo betyde det gik mig godt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:

hvis ideen er god nok og kaster masser af penge af sig, så betal da skat med glæde !

Skattebetalingens størrelse er jo et udtryk for at du har tjent penge.

Enig ja i alle fald vil jeg mene, at man ikke skal vælge udflytning bare for at spare skat. Det er det alt for alvorligt til, og JA - ofte kan man vel med rimelighed sige - at skat = man tjener godt og måske kan undgå topskat langt hen af vejen i selskabsform, via pensioner og andet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe man spiller efter reglerne er det i min verden ok at opfatte skatten som en omkostning man vil minimere på linie med andre omkostninger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Så længe man spiller efter reglerne er det i min verden ok at opfatte skatten som en omkostning man vil minimere på linie med andre omkostninger.

Det er da helt korrekt, det gør jeg da selv. Det "stritter" bare heller ikke mod Sørens indlæg, at når man har gjort det man med fornuft kan gøre - så kan man godt vælge at sige - allright - min høje skat som stadigt er på sidste krone -skyldes min forbandet høje indtægt som jeg er lige så forbandet glad for. 

Jeg mener heller ikke det "stritter" mod det, at advare mod at flage ud som person, og ville bo i alt fra Schweiz til Sydafrika, KUN for at spare skatten. Der skal være andre, væsentligere grunde.

Jeg siger det, fordi jeg kender tre som gjorde det, KUN for skat, og ingen af dem blev glade ved det. De endte mystiske steder, og børn og børnebørn i Danmark, og 2 kom retur og havde inderligt fortrudt. De havde penge nok, men det havde de også haft hvis de var blevet.

Der skal mere end KUN begæret efter lav skat til for, at jeg tror det at flytte land er ideelt,

Skatten er alt andet lig stadigt for høj i Danmark, trods de sænkninger der faktuelt har været mest i toppen

Alt man ellers, inden for loven, skal tænke skat, er jeg enig i - så længe det ikke ender som en Glistrup med 0 skat og synspunkt om 0 skat er som frihedskæmpere, i et land, hvor der vel også er brug for bare lidt velfærd (og så skal det siges, at Glistrup bestemt kan argumenteres for da han gik åbent ud med det, men ikke i alle årene inden hvor det ikke var en offentlig kamp).

Så hellere glæde sig over, at den høje skat også viser den høje indtægt og succes og at man trods alt, til syvende og sidst i de positioner, trods alt har sit på det ganske tørre.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg mener heller ikke det "stritter" mod det, at advare mod at flage ud som person, og ville bo i alt fra Schweiz til Sydafrika, KUN for at spare skatten. Der skal være andre, væsentligere grunde.

 

Vi er såment ikke uenige - bortset fra at hvis skatten er det bærende argument for en person om at forlade Danmark - ja så land fly...... Der er som du selv nævner både fordele og ulemper ved at flytte til udlandet.

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg ikke forstår at alt skal beskattes 20 gange og så kommer der lige afgifter på det også osv, ville det ikke være bedre at pengene blev i virksomheden til at lave nye ider, efter hånden kan jeg godt forstå at virksomheder flygter fra DK, lige nu har jeg fem ider og det koster fra 500000 til 1000000 per styk at udvikle og få på plads og så skal der knokles bagefter for at få det op at stå og så tager de x antal år før der kommer kr ud af det, så mine ider bliver i skuffen pt.

Forstår ikke at det er vigtigere at alt skal beskattes istædet for at få lavet noget omsætning i Danmark og gør det nemmere at have en virksomhed i DK

For et stykke tid siden købte jeg nogle læs betonstabil og grus til at lægge fliser i, 80% af regningen var afgifter og skatter til staten og selvfølgelig + moms og afgifter af det, når vi køber værktøj så får man prisen og så kommer alle afgifterne i en lang remse og + moms og afgifter af det.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan får du det til 20 x beskatning ? Det er vel rimeligt at vi alle betaler skat af vores lønindkomster !

At du så investerer dine private beskattede midler i en virksomhed udløser ingen skat !

Har du overskud i din virksomhed er det vel rimeligt at du trods alt betaler en  beskeden selskabsskat ! du kan jo vælge at udbetale det som løn til dig selv og betale fuld personlig skat, hvis du hellere vil det.

Har din virksomhed underskud kan du trække underskuddet fra i regnskabet næstkommende år såfremt du har underskud !

Ja, når du køber værktøj og andet så betaler din virksomhed moms, når du driver erhverv får du jo momsen refunderet på dine køb, så hvad er dit problem ?

Køber du småværktøj har du straksafskrivning på det og bliver ikke beskattet af de penge du bruger på værktøj. Større anskaffelser skal afskrives, men de større anskaffelser er jo typisk finansieret og dermed har du en renteudgift som du trækker fra i regnskabet !

Måske du skulle bruge mere energi på dine forretninger og skabe så store resultater at skatter, afgifter og moms ikke er et problem for dig....

Hvis dine ideer er så gode skulle det vel ikke være et problem at få gode resultater ?

Så stop klagesangen og giv den gas istedet for.............

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren:
Hvordan får du det til 20 x beskatning ?
helt enkelt fordi han ikke forstår sammenhæng og vrøvler totalt eller leger politiker

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)