Jeg har lige investeret i 2 nye domæner hvor der ene skal re-direct til det andet.
Mit spørgsmål går ud på hvilket jeg skal vælge som mit hoved domæne - det er en opskriftside hvor det ene domæne er (eksempel) www.xxxxopskrifter.dk og det andet er www.xxxx-opskrifter.dk hvilket domæne skal jeg vælge for at have den største SEO mæssige effekt eller har det ingen betydning? Jeg er 100% at SEO er mange andre ting og det har jeg også styr på jeg vil bare gerne hører jeres holdning/erfaring om hvilket et der skulle satses på.
Det er et EDM domæne hvis i kan bruge det som info..
På forhånd tak.
PRØV VORES ONLINE LOMMEREGNER TIL ALLE TYPER UDREGNINGER
Personligt ville jeg holde mig til xxxxopskrifter ud i et, alene grundet at jeg selv syntes det er nemmere at huske, en binde streg et bare en ekstra ting at nævne/huske for folk.
Jeg har set/hørt to superdygtige SEO-folk, som jeg ved arbejder sammen udtale sig med hver sin modsat rettede holdning her. [Jeg har slettet kilderne igen, da det potentielt kan opfattes negativt af dem, der har udtalt sig, og det er absolut ikke min intention. Begge steder kan kun anbefales herfra.]
For bindestreg var at bindestreg er anset som mellemrum, mens det bliver sværere for Google at dele ord uden.
Mod sagen er at folk har mindre at huske på når der ikke er bindestreg.
En ting der er vigtigt at huske med SEO, er at du kan lave nok så mange tests på hvad der virker bedst, men i morgen kan Google have ændret mening.
Her er det ofte overordnet set bedre at tænke i hvad deres motiver er på længere sigt. Alt efter hvor lang sigt du selv har med dit site.
Det der giver mest mening for mig i de ting jeg mest laver, er at få et domæne-navn der giver mening for målgruppen og at jeg ikke har råd til at markedsføre mig som Zalando. folk kan huske og som ikke skal "staves" for meget i telefonen. I hvert fald som tommelfingerregel.
Og så vil jeg lige pege på det denne her artikel af Henrik Bondtofte, som jeg først opdagede forleden dag, selvom den er gammel i SEO-mæssige øjne. Nok fordi jeg var totalt begynder da jeg begyndte at studere hans gode artikler om SEO.
Men det jeg havde overset var faktisk at en bindestreg automatisk kan få dig under Googles radar (ikke som noget godt, hvis du har manipulerende hensigter, som de ikke kan lide). Det kan du læse om i ovennævnte artikel.
Tak for information - jeg tror jeg bruger det uden bindestreg og re-directer det andet.
Selv tak.
Jeg foretrækker også selv uden bindestreg. Og har da også haft henvendelser om at købe mine domæner, selvom det med bindestreg var ledigt. Det giver ofte mest mening at skulle huske og taste så lidt ind som muligt.
Jeg har nogle danske Eksakt Match domæner med bindestreg som med meget lidt indsats eller ingen ligger godt i Google. Det er ikke altid sådan det forholder sig.
Jeg ville personligt ikke vælge et firmanavn med bindestreger da det ligesom mit navn evigt og altid skal staves igennem. Men der findes da succesfulde virksomheder, der bruger dette.
Den test må have svagheder på områder, der påvirker rankingen.
Jeg har masser af sites med - der ranker fint, ja og endda 2 x -
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media