Hej herinde, jeg er som sagt en ny person der gerne vil i gang med Affiliate,webshop og seo, men en ting af gangen. 5. Andre ting jeg skal holde øje med i mit nye "eventyr"
|
Hej Patrick.
Velkommen til denne dejlige verden Affiliate Marketing.
1. Det er totalt underordenet om du bruger .dk .com .net .in .xxx osv, men skriver du på danske er der selvfølgelig en lille SEO fordel i at bruge et .dk domæne. Men du kan sarkens komme til at ranke bedere på biler.in end biler.dk hvis bare du giver den er skalle med SEO (nu er biler nok et dårligt eksempel, da det er et højt rangeret domæne)
2. Jeg ved ikke om du kan bruge et webshop system, de fleste laver det via en blog fx wordpress eller Joomla, og så sætter de siden op så den ligner en webshop. Jeg har nogle programmer på et af mine sider som giver 20%. så det svinger meget.
3. Nej det er ikke dig som står for salget. Dog er du med til at få brugeren over til webshoppen, så du skal nok ikke lave desideret misvisende informationer, jeg ved ikke om folk så kan komme efter dig, men det er vel stadig dårlig stil.
4. DU vil helt sikkert lære en hel del omkring SEO ved at lave et Affiliate site, det går jo ud på at få folk ind på din side, og der kan SEO kun hjælpe.
5. Det er der helt sikkert, men stil spørgsmålene når de kommer. du kan ikke forberede dig på alt, så kommer du aldrig igang.
Mit råd. kom igang, skynd dig at finde en niche, lyder til du allerede har den, og få så bestilt et domæne navn, og kom igang.