Jeg har nu i et godt stykke tid søgt efter et godt webhotel som kan tage en sikker backup af mine data.
Det bedste ville for mit synspunkt være at jeg selv kunne administrere disse backups, så man efter datatab / brugerfejl, selv kunne gå ind og hente de nødvendige filer. Det vigtigste er backup af den MySQL database der skal følge med.
Hvis du skyder dig lidt ind på hvad du skal bruge, udover MySQL og backup af denne vil det være lidt nemmere for os at pege dig i en bestemt retning.
F.eks. tilbyder ACE|NET MySQL og offsite backup hver nat (dog ikke med kundeadgang til backup) men det er kun PHP og Ruby On Rails hosting vi kan tilbyde og ikke ASP / .NET hosting.
Jeg kan ikke lige komme i tanke om en udbyder der kan levere dig egen adgang til faste backups, men det skal der nu nok findes et eller andet sted derude.
MySQL og PHP er sammen med en stor stabilitet et krav.
Selv web10 tager jo dagligt backup, problemet er hvor svært det er at komme til dem når uheldet faktisk er ude? Hvor mange dage de har liggende fra osv. Derfor kunne det være fantastisk selv at kunne overskue dem (samt hente dem ned til min egen computer). I bedste fald sendte de mig en backup af særlig kritiske tabeller på min mail hver dag.
Ved azero.dk kan du få lavet restore af specifikke filer/databaser. De har daglig backup, også nogle dage bagud i tiden (kan ikke lige huske hvor længe), og min erfaring er at de reagere hurtigt på en henvendelse. Men du skal dog have dem til at lave restore. Det er ikke noget du selv kan gøre.
Hos os (Device.dk), har du selv mulighed for at hente backuppen. Der bliver generet backup hverdag, men dem som du som standard kan hente er den vi laver engang om ugen, og der kan du hente 3 uger tilbage. Men vi kan sagtens lave det sådan at du kan hente dem hver dag, fra en ekstern ftp. Og det er selvfølgelig med mysql i.