Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fradrag af udstyr som bruges privat og i firma

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46763
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

- 1

Hvis ikke indtægterne står mål med udgifterne så er det overvejende sandsynligt at underskud begrænses.

2

Måske man skulle overveje at lægge sin "hobbyvirksomhed" i et IVS? :-)

Men 1 (mine nummerering) betyder så at du mener man godt kan trække ex halvt privat internet fra eller halv printer (hvis sådan en bruges) - selv for en begrænset succes med affiliate - eller lave lidt hjemmesider, lad os sige man tjener 5000 kr indtægt - så længe man IKKE når frem til underskud, men har lille indtægt eller rent 0 - som ikke registreret CVR som trådstarter- eller?

2

Ja men for små indtægter på ex 10.000 vil det vel spise sig selv op i adm + underskud jo ikke giver personligt fradrag, så det vil vel i mine øjne forudsætte man tror man får overskud og arbejder seriøst på det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ad. 1. Ja. Hvis man laver en realistisk fordeling af udgifterne og så naturligvis tager indtægterne med, fører regnskab mv.

Ad. 2. Man kan vel sige at man samler underskud op i et IVS som ellers kunne være tabte. Men ja underskud er intet værd, hvis der ikke kommer en indtægt. Men netop affiliate er jo et område son ofte tager tid at bygge op. Det man undgår er diskussionen om en virksomhed er hobbyvirksomhed eller ej.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)