Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel for firma - Hvad kan trækkes fra og hvor meget ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er kommet i den situation at jeg har fået et job ikke mindre end 147km fra mit hjem, dvs. at jeg flere gange om ugen skal køre 294km pr. dag.

- Kan jeg trække noget af dette fra og hvordan gør jeg ?, jeg har ikke registreret virksomhed, og er almen lønmodtager.

- Der er noget med at man kan trække noget fra udokumenteret eller hvordan skal man normalt dokumentere det ?

Håber meget nogen kan hjælpe mig med dette, da det jo har ret meget at sige for min økonomi.

Mvh

Rasmus Mørch 

Mørch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46

Hej!

Jamen  du skal burge reglerne om befordringsfradrag mellem hjem og arbejde for lønmodtagere.

Fra 24-100 km 1,78 kr. pr. km

Over 100 km    0,89 kr. pr. km

Nogle særligt udpegede kommuner har den regel, at fradrag over 100 km kan beregnes med 1,78 kr. per arbejdsdag.

/Peter

Fra Hellerup
Tilmeldt 5. Oct 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 20:42

Hej Peter,

Hvordan er det så med udokumenteret fradrag på det ?

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal bevise for skattefar at jeg køre frem og tilbage 3-4 gange om ugen.

Håber du gider at hjælpe, jeg kan simpelthen ikke finde når info omkring det.

Mvh

Rasmus Mørch 

Mørch

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:06

Du kan sikkert benytte kopier af evt. timesedler, eller lønsedler fra din arbejdsgiver som dokumentation. Ellers ved jeg ikke...

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra København
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:08
Ring til skattefar og spørg direkte. Skattevæsenet er ikke kun et kontrolorgan, men også et serviceorgan. Du betaler deres løn, så bare spørg løs... :-)
Torben Hammer
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21

Hej!

Eventuelle benzinkvitteringer vil også være et godt dokumentationsgrundlag.

/Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:13

Nu fremgår det ikke klart om du kører i bil eller bruger offentlig transport men i sidstnævnte situation kan din arbejdsgiver dække dine transportudgifter skattefrit, blot du undlader at foretage befordringsfradrag.

Kører du i bil er du som nævnt henvist til at tage befordringsfradrag. Der ville det være mest hensigtsmæssigt at du havde skiftende arbejdssteder og derved kunne få skattefri godtgørelse. 

Med hensyn til det her med at spørge Skat om dokumentationskravet. Det er også fint og godt. Problemet er bare at det ikke nødvendigvis er samme person/center der skal ligne selvangivelsen når tid er, og der kan du godt komme ud for en anden holdning. Du skal kunne godtgøre at du har været på arbejdspladsen og kørt strækningen. Dvs. kilometeraflæsninger, timesedler o.l.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)