|
Jeg skulle lave bankafstemning i e-conomic og blev træt af at salv at skulle skrive alle billagsnumrene. Derfor lavede jeg denne bookmarklet. Jeg bruger Google Chrome. Når jeg står i billedet "Bankafstemning - Overfør til kasseklade" trykker jeg på: Mac: Cmd + Opt + J Windows: Ctrl + Shift + J Det starter konsollen. Her copy paster jeg følgende javascript kode: javascript: (function(){// the minimum version of jQuery we want var v = "1.3.2"; // check prior inclusion and version if (window.jQuery === undefined || window.jQuery.fn.jquery < v) { var done = false; var script = document.createElement("script"); script.src = "https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/" + v + "/jquery.min.js"; script.onload = script.onreadystatechange = function(){ if (!done && (!this.readyState || this.readyState == "loaded" || this.readyState == "complete")) { done = true; initMyBookmarklet(); } }; document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(script); } else { initMyBookmarklet(); } function initMyBookmarklet() { (window.myBookmarklet = function() { // your JavaScript code goes here! function FormatNumberLength(num, length) { var r = "" + num; while (r.length < length) { r = "0" + r; } return r; } var prefixNum = window.prompt("Skriv prefiks nummer",""); console.log(prefixNum); var rows = $("#DGEntries tbody tr"); var rowsCountStr = $(rows).size().toString(); console.log(rowsCountStr); $(rows).each( function(i, tr) { /* var dateStr = $("td span:first", tr).text(); var dateArr = dateStr.split('.'); var monthStr = dateArr[1]); */ //get all visible input fields within all td's in a tr. From that collection pick the first one var billagNr = $("td input:visible", tr).filter(":first"); //console.log(billagNr); //console.log(dateStr); var formattedNumStr = prefixNum+FormatNumberLength(i,rowsCountStr.length); $(billagNr).val(formattedNumStr); } ); })(); } })(); |
Bookmarklet til autogenerering af billagsnumre i e-conomic bankafstemning
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem