Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

mbs:

Man kan måske bruge gls som et supplement, søger man på deres side kan man se hvor langt der er til deres pakke shops. Jeg tror jeg prøve ihvertfald. For det er vel næsten den eneste måde vi som små brugere af postdanmark kan sige " nu er det nok"

Har brugt GLS til privat kunder og synes unægtelig at deres service er ringe. Jeg har sendt godt 30 pakker af alle størrelser, godt 1/3 er ikke kommet frem fra dag til dag, som lovet. De skriver på deres hjemmeside at chaufføren lægger en seddel i modtagerens postkasse hvis denne ikke er hjemme, så man kan kontakte GLS og aftale levering. Det sker bare ikke, man får et brev ca 3 dage senere og så koster det kunden 2kr/min at ringe til GLS, evt en email adresse med 2 dage respons-tid at aftale ny tidspunkt for aflevering. Desuden er man heldig hvis man kommer igennem på tlf efter 15-20 minutter.
Een af mine pakker er blevet helt væk og jeg har en erstatningssag kørende, men jeg har bare ikke fået den blanket som telefon damen lovede for 10 dage siden. En anden pakke var godt 15 dage undervejs og blev først fundet efter 6 dages efterlysning.
Deres privat service er ganske enkelt ikke færdigt endnu og ovenstående er altså erfaringer på basis af mindre end 30 forsendselser...
PD's priser til trods, så har jeg ikke disse erfaringer, men måske er GLS for billig?
mvh
Steen

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 23:58

Efter vores erfaring er Post Danmarks kundeservice også er ufattelig ringe ifbm. efterlysning af pakker. Når man efterlyser en pakke vha. track and trace nummer sker der det, at man modtager et brev 2 dage senere, hvor i Post Danmark meddeler, at du har efterlyst en pakke og at sagen vil tage 2-3 uger at behandle.

Vi har flere gange ventet over en uge på en tilbagemelding fra Post Danmark om hvad de har gjort med forsendelsen. Problemet er at man i den tid kan blive meget usikker på om kunden er en svindler, som er ude på at snyde webshopppen og få varerne tilsendt en gang mere, eller om der virkelig er tale om en bortkommet forsendelse. Kunden som mangler pakken er jo som regel ærlig nok, og hvis man bare venter på at Post Danmark færdigbehandler efterlysningen inden man sender varerne igen, så giver man egentlig kunden en ret dårlig service. Hvis man til gengæld sender varerne igen hurtigt, så risikerer man at blive taget ved næsen.

Vores oplevelser er at Post Danmark kan finde på de mærkeligste ting med de pakker de skal omdele. Reglerne er jo ellers ret klare. Alle pakker skal afleveres på den angivne adresse og stregkoden scannes af postbudet, så afsender ved at pakken er modtaget på den rigtige adressen.

Alligevel kan budene finde på at aflevere pakkerne til en tilfældig nabo, glemme at anmelde pakken hvis kunden ikke var hjemme, hvilket selvfølgelig resulterer i en returnering af pakken, sætte pakken uden for døren, selv i boligblokke, hvor der ikke skal meget fantasi til at regne ud at den nok ikke står der når kunden kommer hjem og glemme at scanne pakken ved afleveringen.

Selvom Post Danmark gør det lidt skidt efter vores erfaringer, så tror jeg nu ikke at f.eks. GLS vil kunne gøre det meget bedre de første par år. Men de er da værd at holde øje med, især på forsendelser til erhverv.

Mvh Søren, www.MyPets.dk

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:44

Jeg har lige modtaget et brev fra min webshop udbyder. De har lige lavet en aftale med netop GLS, så der kommer nogle rabatter på forsendelserne. Jeg går og overvejer om man skulle sætte noget i gang.. evt. noget med gratis levering til nogle kunder der har lyst til at være med på at teste et nyt leveringssystem. På den måde kunne man måske se om de kan leve op til det de rent faktisk lover og jeg ikke "mister så meget ansigt" i forhold til mine kunder

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:32

Umiddelbar vil GLS være et godt bud i fremtiden, fordi de er billigere og er ved at lave landsdækkende afhentning og leveringsbutikker, således de kan bruges af mange net butikker.

GLS tilbyder billig forsendelse op til max 20 kg og max 0,2 kubik, det vil sige max 2 m lange og 100cm i omkreds = max 300cm.

De vil således betragte pakker efter mål og ikke efter vægt og det er meget nemmere og meget billigere.

Priser Danmark

Pakke mål Længste side+ korteste side Priser Danmark
XS-pakke max. 35 cm 46,00
S-pakke max. 50 cm 48,00
M-pakke max. 65 cm 60,00
L-pakke max. 80 cm 86,00
XL-pakke max. længde 200 cm 95,00

priserne er incl. moms i danske kroner

evt link hertil er

http://www.gls-group.eu/276-I-PORTAL-WEB/content/GLS/DK01/DA/500057_parcelshop-pricelist.htm 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)