Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transport i anparter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er den lykkelige men efterhånden lettere brugte og til tider frustrede ejer af et relativt nyt ApS (suk der er mange ting man skal finde ud af og have styr på)

Nå men det er jo ikke så væsentligt i denne sammen hæng Smile Jeg har haft en advikat inde over hele stiftelsen af selskabet men ærlig talt så har han været noget sløv i betrækket, og de ting han levere er ikke i orden så han skal skiftes ud, men lige nu kan jeg ikke overskue at skulle bruge tid til at finde en ny, og har heller ikke lige de næste par måneder brug for en, tror jeg

Men mit spørgsmål er: I forbindelse med stiftelsen af ApS'et har vi fået en kasskredit på 250.000 og banken skal have sikkerhed i selskabet (anparterne), jeg har bedt advokaten om at ordne dette for flere måneder siden men det er ikke sket endnu, banken er meget tålmodige og siger det er OK men jeg ville gerne have det ud af verdenen. Kan jeg selv kontakte Erhvers og selskabsstyrrelsen og bede om at få registreret pantet i min anpartshaverfortegnelse? eller hvor og hvordan skal jeg gøre dette?

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:32

Mon ikke også du skal hæfte personligt for din kredit? 

Derudover vil jeg tro at sådan et pant skal tinglyses - Kort sagt: find dig en advokat du har fået anbefalet af andre og få ham/hende til at håndtere det for dig - Hvor i landet holder du til? 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 18:41

Jo du har helt ret, jeg hæfter også personligt for kassekreditten men det var der ikke de store problemer i det var jo kun et spørgsmål om at skrive under Smile så det er på plads. Men håbede på jeg kunne udskyde det lidt endnu med advokaten da jeg som skrevet syntes der er rigeligt at se til i øjeblikket.

Men hvis nogen kan anbefale en advokat i Aalbog så skal de endelig ikke holde sig tilbage Smile

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 20:11

Jeg har tidligere set en transport i anparter. Der behøver du ikke en advokat. Banken må have en standard for den slags og den skal ikke tinglyses.

Jeg ved SparNord Bank har en standard.

Fra Århus/Sydney
Tilmeldt 7. Sep 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:53

Hej

Hvad er det helt præcist, du mangler at få gjort? Er selve pantsætningsaftalen ikke blevet udarbejdet og underskrevet endnu, eller er det kun registrering af pantet, der mangler?

Sædvanligvis er det sådan, at pantsætningsaftalen (altså den aftale, hvorved du tiltransporterer anparterne til banken til sikkerhed for kassekreditten) enten er indeholdt i kassekreditaftalen eller i hvert fald underskrives samtidig med underskrivelse af kassekreditaftalen, idet banken i sagens natur sjældent har lyst til at udlåne penge, inden der er indgået aftale om sikkerhed, i dette tilfælde pant i anparterne. Banken har helt sikkert en standardpantsætningsaftale, enten særskilt eller indeholdt i kassekreditaftalen.

Hvis det kun er registrering af pantsætningen, der mangler, er dette meget nemt, og ikke noget du behøver involvere E&S i, ligesom der heller ikke skal foretages tinglysning.

Som det fremgår af anpartsselskabslovens § 16, skal pantsætningen blot indføres i anpartshaverfortegnelsen. Det, der skal indføres, er størrelsen (den nominelle værdi) af de pantsatte anparter (formentlig hele anpartskapitalen i dit tilfælde), at anparterne er pantsat til banken, bankens navn, bankens adresse, samt dato for indførelsen i anpartshaverfortegnelsen. Når det er gjort, skal der, jf. § 16, stk. 3, sendes en en bekræftelse til banken (blot et brev med en tekst ala: "Hermed bekræftes, at bankens pant i anparterne i selskabet er indført i anpartshaverfortegnelsen. Jeg vedlægger for en ordens skyld kopi af anpartshaverfortegnelsen:").

Held og lykke med det.  

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 13:24

Hej Kennith

Det lyder ikke til at der er ret meget, der skal foretages-du er velkommen til at give mig et ring for en drøftelse. Erhvervs og selskabsstyrelsen skal du ikke kontakte, de har ikke med anpartshaverfortegnelser at gøre. Hvis du har selskabsdokumenterne hos dig og aftalegrundlaget med banken skulle det være til at gå til, men som sagt, ring endeligt. mvh Jon, jst@lett.dk, 82282032

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)