Hejsa, Er der nogle derude, som ved hvilke krav Skat har til en faktura fra udlandet mht. til sproget. Jeg har fundet de generelle formkrav til en faktura fra skat (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2089688&vId=209219), men jeg synes ikke jeg kan se, hvilket sprog Skat tillader. Kan min kinesiske leverandør sende mig en faktura, som indeholder alle Skats punkter, blot på kinesisk? Jeg er også nysgerrig efter at vide, hvordan man håndtere en taxabon på kinesisk eller andre udgifter for den sags skyld, som man har fået på en forretningsrejse i Kina. På forhånd tak for hjælpen. Jacob Riiser de Lichtenberg |
Jeg har endnu til gode at modtage en faktura på kinesisk (handlet i hovedsag med kina) og der er jo krav til at man forstår fakturaens indhold, stk, pris osv så det vi jo fordre man kan kinesisk og kan oversætte den - jeg tror nu alle fakturaer vil komme på engelsk og tror ex ikke told ville acceptere en faktura med kun kinesiske tegn på heller.
Taxi bon og mad købt fra gadebod derimod må man klare ved at skrive på den. Langt de fleste taxi i de helt store byer har bon på engelsk men en del kan ikke skrive tallene så vi genkender dem
Taxi fra Novotel Beijing til Lin you toy factory RMB 40 = dkk 30 eller Frokost købt på gaden Beijing RMB xxx osv - det vil skat normalt altid godkende. Det er klart at det ikke er tilrådeligt at købe private ting og så bare få en kinesisk bon - vi havde en del i sverige en gang, hvor skat tog et foto af et par lidt større og fik en tolk der kunne læse kinesisk/mandarin til at bekræfte at det ikke var ipods eller lignende :) Nok ikke så tit
vh John H