Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt i Sverige - kan vi bruge Bring istedet for Postdanmark / Posten ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Vi sender omkring 1500 pakker om året til Sverige. Ifbm. at vi også er begyndt at sende til Norge med Bring, er de kommet med et bud på Sverige pakkerne, der vil spare os ca. 20% ifht. Postdanmarks priser.

Mit spørgsmål går på; Kan vi tilbyde kun at levere med Bring i Sverige ?

Her i Danmark, er det efter min mening et no-go KUN at tilbyde f.eks. GLS levering. Der er stadig mange som kun er trygge ved det de kender - nemlig PostDanmark. Man kan sagtens have GLS, UPS osv som en mulighed for kunderne, men man er altså nød til at tilbyde Postdk fragt. Det er i hvert fald min holdning.

Men hvordan er situationen i Sverige ? Er kunderne vant til at det ikke nødvendigvis er Posten der som standard leverer pakker ?

Dernæst er jeg også rigtig godt i tvivl om terminologien. Deroppe bruger de begreber som "Postpaket" "Hempaket" osv. En Postpaket er til afhentningssted og Hempaket er til døren (med/uden omdeling på dansk). Men er meget i tvivl om hvorvidt denne terminologi KUN er møntet på pakker omdelt af Posten - altså det Svenske postvæsen. ? Spurgt på en anden måde; Hvis vi vælger kun at sende med Bring uden omdeling, hvad skal vi så kalde denne service på hjemmesiden ? Postpaket ? Bring Postpaket ?

Håber meget der er nogle med kulturel indsigt i Sverige der kan hjælpe med at afklare :)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:42
Hempaket er pakker med omdelning.
Det er meget normalt at folk henter deres pakke i butikken.

Kendte virksomheder inden for pakker er

Posten
DHL
schenker

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 12:39

Var ikke klar over Schenker var almindeligt anvendt ved private pakker i Sverige.

Jeg var med på at Hempaket er pakker med omdeling. Men bruges ordet KUN om pakker fra Posten, eller kalder man det også Hempaket, hvis det er DHL der leverer ? I Danmark er det jo f.eks. ikke kotume at kalde GLS pakker for en "Postpakke" eller "Pakkepost". Det begreb går udelukkende på pakker fra PostDanmark.

Men hvordan med Bring ? De bruger bla. Elgiganten og CDON i Sverige som referencer, men når jeg går på deres sider fremgår det ikke rigtigt om det er korrekt at de anvender Bring til deres pakker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10

Hej Kenneth.

.

Ja, du kan sagtens bruge Bring...

Er bosat i Stockholm og mine erfaringer er, at de fleste internet butikker bruger enten Schenker eller Bring. - Oftest er der tale om at man henter pakkerne hos den lokale kiosk, benzin station eller andet, som Schenker eller Bring har en aftale med... Og oftest er det også samme sted som agerer som udleveringssted for begge aktører...

.

vh, Sami.

Fra Herning
Tilmeldt 19. Jul 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Webshipr.com Skrevet kl. 12:05

Hej Kenneth,

Jeg sender selv pakker til Sverige, og det øvrige Europa via Blue Water shipping til en fast pris på op til 20 kg.

De henter forsendelserne på adresse.

Jeg integrerer så Blue Water med mine webshops via Webshipr

Det fungerer ganske godt. 

Fra København
Tilmeldt 19. Jan 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:49

Bring er veldig bra og Bring eies av Posten i Norge. 

Bring er store og har veldig god service. Jeg vil anbefale deg å bruke Bring. 

Bring gjør som avtalt og følger avtaler

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 12:59

Thomas - Tak, men integrationen har vi styr på ;)

Marius - Vi bruger også Bring i Norge, da det netop er defacto standarden deroppe, eftersom det er det Norske Postvæsen. Men her snakker vi jo Sverige, så det er det jo ikke så ligetil.

Sami - Tak for input :) Min klare fornemmelse er også at både Nordmænd og Svenskere er langt mere vant til at afhente på postkontor/pakkedepot end vi er herhjemme. Og i så fald, er man vel som kunde ligeglad med om det lige er den lokale Q8 eller Blockbuster man skal i.

Jeg får besøg af PostDanmark på Mandag som får en chance for at underbyde Bring, men ellers så skifter vi og så må vi se om det får en reaktion fra kunderne.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:41
Om jeg ikke er helt fejl på den så bruger bring i sverige DHL's udleveringssteder.

Et alternativ er at læse svenske ehandels sider for at se vad svenske butikker syntes om de forskellige udbydere.

http://www.ehandel.se/

Fra København
Tilmeldt 19. Jan 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:01

Nei det er feil for de siste årene er det endret veldig i Norge. Ting går mer og mer på dør nå :-).

I Norge har vi nesten ikke postkontorer mer. Det meste er post i butikk. Postens Bring leverer på døren. Etter Posten utvidet Bring til flere land så har postens Bring blitt veldig store i Sverige og Danmark. Veldig mange i Sverige bruker nå Bring :-)

Jeg oppfordrer deg å bruke Bring for da får du en god service og sikker på at det kommer ut i tide. Kundene blir fornøyde når de slipper å gå på postkontoret / post i butikk for å hente. Alle liker mer å få det på dør

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 13:59

Mange tak for svarene.

Og tusind tak for linket til ehandel.se ! Jeg har længe led efter den Svenske version af Amino.dk ... !

Nogen der kender en tilsvarende side i Norge ? Altså et forum for iværksættere og erhvervsdrivende ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)