Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig skat ved salg af private ejendele til eget Interessentskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har til min virksomhed solgt:

TV, Møbler, Computere, IT Udstyr mm.

Udstyret er ikke købt med henblik på videresalg og ej heller med henblik på salg til egen virksomhed.

Skal jeg betale skat af salget på min personlige selvangivelse ?

Min opfattelse er at det svare til at jeg sælge mine ting på DAB skattemæssigt? Er det korrekt og kan svaret uddybes.

Er der evt. En beløbsgrænse? Beløbet er ca. 60000 kr.

Tilmeldt 19. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:00

Jeg fant selv svaret i skatteloven, så til de som også måtte være tvivl lyder svaret som følger:

Svar:

Nej, jeg skal ikke betale skat.

Og der er ikke umiddelbart en beløbsgrænse.

Svaret gælder kun ovenstående situation. Spørg her i tråden hvis du er yderligere i tvivl om din egen situation.

§ 5

Til Indkomst henregnes ikke:

a. Formueforøgelse, der fremkommer ved, at de Formuegenstande, en skattepligtig ejer, stiger i Værdi - medens der paa den anden Side ikke gives Fradrag i Indkomsten for deres Synken i Værdi -, eller Indtægter, som hidrører fra Salg af den skattepligtiges Ejendele (herunder indbefattet Værdipapirer), for saa vidt disse Salg ikke henhører til vedkommendes Næringsvej, for Eksempel Handelsvirksomhed med faste Ejendomme, eller er foretaget i Spekulationsøjemed, i hvilke Tilfælde den derved indvundne Handelsfortjeneste henregnes til Indkomsten, ligesom ogsaa eventuelt Tab kan fradrages i denne. Ved Salg af fast Ejendom samt Aktier og lignende offentlige Værdipapirer, der er indkøbt efter 1. Januar 1922, anses Spekulationshensigt at have foreligget, naar Salget sker inden 2 Aar efter Erhvervelsen, medmindre det modsatte godtgøres at være Tilfældet;

b. Gaver, der falder ind under Afsnit III. i Lov om Afgift af Arv og Gave, samt Formueforøgelse, som hidrører fra Arv og Forskud paa saavel falden som ikke falden Arv eller fra Indgaaelse af Ægteskab, Udbetaling af Livsforsikringer, Brandforsikringer og deslige;

c. de Indtægter, der hidrører fra Kapitalforbrug eller Optagelse af Laan;

d. Dagpenge og Rejsegodtgørelser, begge Dele under Udførelse af offentlige Hverv, der gør det nødvendigt for den paagældende at tage Ophold udenfor hans Hjemstedskommune;

e. Den Medlemmer af Rigsdagen tilkommende Godtgørelse for Udførelsen af nævnte Hverv, for saa vidt angaar Halvdelen af det til hvert Medlem udbetalte Beløb.

Den under a. og b. omhandlede Formueforøgelse, ligesom ogsaa den Formueformindskelse, der fremkommer ved Formuegenstandes Synken i Værdi, kommer derfor kun i Betragtning, for saa vidt som Formuens Udbytte derved er blevet forøget eller formindsket, og da kun med Beløbet af den saaledes fremkomne Udbytteforøgelse eller Udbytteformindskelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12

Som du har fundet ud af, der er ikke skat ved salg af personligt indbo og ikke grænse. Det siger derimod sig selv, at tingene fra virksomheds side skal være rene virksomhedsbehov - ex kan man jo ikke sælge tv og  alm. møbler og ha det i privaten stadigt, men flyttes det ud af privaten til selvstændig ikke beboet adresse, så sælges det til markedspris = svarende til ex DBA og dokumenter gerne med annoncer der viser hvordan du kom til markedspris

Altså kun rene firmating - ikke udstyr der bruges almindeligt i privaten og alt jo uden moms i sagens natur

Skulle du en dag lukke din virksomhed, så skal tingene sælges - og da med moms - til andre eller dig selv og igen til markedspris - inden lukning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)