Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for telefon

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg planlægger at købe ny telefon til ca. 5.000 DKK inkl moms. Pt. har jeg telefon-abonnementsudgifter for ca. 150 kr/mnd. og internet-udgifter for 200 kr/mnd. Spørgsmålet er så, om det kan betale sig at køre det under mit firma og blive beskattet af fri telefon/multimedieskat?

Hvis jeg vælger at køre det over firmaregnskabet, skal der så være firmanavn på telefon- og internet-fakturaerne - eller ses der bort fra det, når der er tale om udgifter, der i høj grad vedrører privaforbruget?

Mvh.

Jacob

Selvstændig, enkeltmandsvirksomhed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke absolut krav med firmavnet men jeg ville afgjort få det på. Det kan du gøre ved at bruge adresselinje 2 normalt - så det kommer med ind som Jacob xxxx

firma xxx

solvej 17

2800

Du skal dele momsen på alt du kan bruge hjemme privat og virksomhed - i den andel du med fornuft kan bedømme, så du kun trækker moms fra i forhold til firma - brugs delen - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Du skal først og fremmest normalt altid tage internet over virksomheden da de altid kan trækkes over firma uden ekstra skat

Hvis det kun var tlf abonnement på 150 kr så skulle du holde den ude, for med skattetillæg på 2600 kr og fradrag for ca 1500 kr + en del af momsen på de ca 300 kr, ja så vil det jo koste dig skatten af ca 1000 kr om året at tage telefonen over virksomheden hvert år

Fidusen er ca - med forbehold af den delte moms, at telefon abonnent skal koste knapt disse 2600 kr per år - hvis man selv betaler den i virksomheden (noget andet hvis en arbejdsgiver stiller til rådighed og betaler)  før det isoleret betaler sig at ha den i selskabet

Så er der købet - og hvis du køber den i virksomheden har du pligt til skat af fri telefon i hele dens levetid, og så kan du lige så godt tage abonnement med.

Hvis den koster 5000 kr og vi ser bort fra moms/dels moms da det er runde tal, ja så gir det jo et fradrag på ca disse 5000 kr og det vil så kunne være en fordel de første 4-5 år og derefter en bagdel.

Your choice - læs evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skatfritelefon.html og du vil forstå

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)