Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem er beslutningstager i en kommune ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nu er jeg som sagt lige startet op som selvstændig, og skal jo ha gang i butikken :) Kommuner bruger mange tusinde kroner på sikkerhedsudstyr, så tænker det ville være et fantastisk sted at starte, da jeg kan beskytte en hel kommune, og stadig gøre det til en tiende del af den pris det ellers ville koste :)

Men hvis jeg ringer til kommunen, hvordan kommer jeg i kontakt med beslutningstageren ?
Et par gode råd til hvem man skal spørge efter, hvordan man skal spørge efter personen, og ikke mindst, hvem man skal forvente at få fat i, i den anden ende ?

Håber i kan hjælpe en hårdtarbejdende iværksætter.

Mvh
Christian Høegh
DNA Solutions

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:15

Jeg ved ikke om du har hørt det, men vi har afskaffet enevældet for en del år siden, så der findes ikke længere en beslutningstager i en kommune - Det I vil sælge, er så vidt jeg kan se tyverisikring og de fleste af en kommunes sikkerhed spørgsmål afklares i et samarbejde mellem de relevante kommunale udvalg og den lokale politikreds, så en indgang til det marked, kunne være en præsentation af jeres produkter og service for den lokale politimester - Selvom det ikke er ham/hende der er indkøber, så er det rådgivningen derfra, de fleste kommuner træffer den slags beslutninger på.

Jeg tor ikke det kommunale marked er let at komme ind på, men held og lykke med forretningen.

Mvh.

Teddy

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:55

Det kan være organiseret meget forskelligt i de forskellige kommuner.
Hvis dit mål - som lille virksomhed (og det gætter jeg på, I er) - er at komme ind og totaldække kommuner med jeres løsninger, tror jeg I skal gå græsrodsvejen.
Start i de enkelte institutioner og sælg til dem.
Hvis de i forvejen er dækket af en central kommunal ordning, vil institutionslederen vide, hvem der sidder med opgaven i den pågældende kommune. Det kan være alt fra IT-chefen til vejformanden.

Venlig hilsen

Hans 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:03

helt forskelligt fra kommune til kommune. Jeg går ud fra vi taler tyverisikring og sporing - dna mærkning så udstyr der stjæles kan indentificeres osv. Det vil jeg tro kan være ganske decentralt da det sikkert i mange kommuner ikke er del af proceduren

Ex kunne det være daginstitutions området det tog sig af alt udstyr der, teknisk forvaltning af alle maskiner m-m osv, så jeg TROR det vil være decentralt og at det du vil kunne møde er, et arbejde med at forklare fordelene naturligvis, og - påvise en besparelse for dem, for hvis det bare ses som en ny udgift, så vil resultatet ofte være, at det er der ikke plads til i budgettet.

Jeg tror derfor det er rå kanvas. Start i din egen kommune og jeg ville starte med en leder i teknisk forvaltning og via denne arbejde mig gennem forvaltningerne - Er der så nogen der ved, at der er EN ansvarlig for et sådan område, så skal du nok får det at vide

vh John H

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 10:27

Hej John, og jer andre :)

Takker!

Det jo skide besværligt, kunne der ikke bare sidde en enkelt og sige god for det da ?! :D

Nå, men det at starte i egen kommune bliver nok lidt af en mundfuld, efter som det er Danmarks største, nemlig Københavns Kommune :)

Men jeg fik måske formuleret mig en smule forkert.. der ligger jo mange små.. der er jo ikke kun en afdeling, og tænker mere på hvordan man kontakter den afdelings beslutningstager :)

Tænker at henvende mig til en afdeling ad gangen, selvom hele kommunen kunne være fed at få fat i, da de så ville sige god for alle :)

Håber i forstår, og hvis jeg er helt forkert på den mht. afdelinger, så ret mig gerne :)

Mvh

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:30

Christian:
Det jo skide besværligt, kunne der ikke bare sidde en enkelt og sige god for det da ?! :D

Det ville til gengæld også indebære den risiko, at der sad en enkelt og sagde nej til det hele.
Man kan sige, at du har bedre odds med flere mindre kunder, der så kan bære positive oplevelser ind i det "store" system, end at risikere at rende ind i én beslutningstager, der ikke forstår, hvad du vil sælge eller måske bare har nej-hatten på den dag.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 12:05
http://ivaekst.dk/tema/salg_offentlige/0/0/tema-saelg-til-det-offentlige

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:26

Hej Christian

Der er som udgangspunkt ikke så besværligt at komme til møder hos en kommune, det er sværere at sælge :)

En kommune er typisk (og her er KBH desværre ikke en typisk kommune) opdelt med øverst en direktion, og der under en centralforvaltning/økonomisk forvaltning, hvorunder der er en IT afdeling, budgetafdeling, central indkøbsafdeling osv, samt separate forvaltninger som Teknisk forvaltning, Sundhedsforvaltning forvaltning, Børn og Unge m.v.

Dit produkt tyder på at skulle sælges ind hos enten IT afdelingen eller de centrale indkøbsafdeling

En kommune er underlagt udbudsdirektivet, hvilket gør at alle køb over 500.000 kr. over en 4 årig periode skal i det man kalder national annoncering, mens køb over ca. 1,5 mio. kr over 4 år skal i et EU udbud.

Hvis dit produkt koster under 125.000 kr./året kan du med andre ord sælge direkte ind til kommunen (kommunen er stadig underlagt principperne omkring ligebehandling og gennemsigtighed men det er jo ikke dit problem som sådan)

Jeg vil anbefale dig at "angribe" nogle mindre kommuner end lige netop København, der er jo masser andre i hovedstadsområdet at tage af.

Gå ind på kommunens hjemmeside og find ud af hvem der er hhv. indkøbsansvarlig og IT ansvarlig (tit står der endda hvilke person der har det direkte ansvar for vagt og sikring), det er vigtigt at du har et konkret navn at gå efter, og få inviteret dig selv ind til et møde.

mhv Lars Kuhlmann

www.kucon.dk 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)