Kære med-aminoer, Vi står overfor en lille udfordring i vores nystartede virksomhed. Vi oprettede i sin tid et I/S selskab og har nu fået varer hjem. Vi har dog realiseret at vi skulle have startet et ApS eller IVS i stedet for et I/S (dette af flere årsager), er der i den forbindelse nogen der har nogen form for erfaring med overgangen hertil? Så vidt jeg ved skal man lukke I/S og oprette et nyt selskab, der hvor problemet opstår er, at der er værdi/aktiver i I/S selskabet. Disse værdier/aktiver skal overgå til det nye selskab, jeg har ladet mig fortælle at dette skal gøres vha. en værdiansættelse af værdierne/aktiverne, men hvordan sikrer vi at dette bliver gjort korrekt uden brud på lovgivningen og uden "skatte-far" kommer efter os? Håber meget nogen kan hjælpe. På forhånd tak Mvh Jens Dupont |
Hej Jens,
Jeg er netop i gang med, at oprette et IVS og da der er en del papirarbejde, så synes jeg I skal smide en advokat på sagen. Så er I sikre på, at det bliver gjort korrekt og I kan holde fokus på det værdiskabende for virksomheden.
Det vil ikke koste jer særlig meget. Og hvis I har værdier for 50.000 kr. eller mere, så lav et ApS med det samme.