Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til ApS / IVS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære med-aminoer,

Vi står overfor en lille udfordring i vores nystartede virksomhed.

Vi oprettede i sin tid et I/S selskab og har nu fået varer hjem. Vi har dog realiseret at vi skulle have startet et ApS eller IVS i stedet for et I/S (dette af flere årsager), er der i den forbindelse nogen der har nogen form for erfaring med overgangen hertil? Så vidt jeg ved skal man lukke I/S og oprette et nyt selskab, der hvor problemet opstår er, at der er værdi/aktiver i I/S selskabet. Disse værdier/aktiver skal overgå til det nye selskab, jeg har ladet mig fortælle at dette skal gøres vha. en værdiansættelse af værdierne/aktiverne, men hvordan sikrer vi at dette bliver gjort korrekt uden brud på lovgivningen og uden "skatte-far" kommer efter os?

Håber meget nogen kan hjælpe.

På forhånd tak

Mvh

Jens Dupont

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:26

Hej Jens,

Jeg er netop i gang med, at oprette et IVS og da der er en del papirarbejde, så synes jeg I skal smide en advokat på sagen. Så er I sikre på, at det bliver gjort korrekt og I kan holde fokus på det værdiskabende for virksomheden.

Det vil ikke koste jer særlig meget. Og hvis I har værdier for 50.000 kr. eller mere, så lav et ApS med det samme.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København Ø
Tilmeldt 5. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:27

Hej KennM,

tak for svar, hvilken advokat bruger du og hvad er prisen på sådan en ydelse?

Mvh

jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41

Jep I skal lukke jeres I/S og har det kørt i kortere tid og ikke har en masse goodwill og overværdi i aktiever - så er det givet den billigste løsning 

Selve aktiverne kan I sælge til jeres nye selskab, og når det sker ved at i lukker jeres nuværende derefter, så mener jeg det gøres ved at de alle sælges uden moms - Derved skal I ikke betale moms i det nye selskab ved købet, men får jo så heller ikke momsfradraget. 

Værdien er enten det som I købte varen for - kostpris - eller hvis vi taler aktiver, det som de vil være værd på markedet - uanset om det er via DBA eller andre steder hvor man kan se, hvad koster en bærbar, en telefon, en kontorstol type xx osv - og det er så den pris selskabet betaler jeres I/S for tingene, og så kan I afslutte jeres I/S med regnskab inkl. dette salg, og afslutte skat personligt i jeres I/S

Desværre tager stiftelser af IVS ganske lang tid - jeg har godt nok ikke set nogen ny update, men det har set ud som om 8 uger kan være hurtigt. Jeg er ikke så vild med IVS som i dette link  eller som i denne BREVKASSETYPE IVS  som belyser lidt af problemerne som jeg ser dem.

Hvis I kan skaffe 25.000 kr hver så ville jeg i stedet for at stifte ApS på klods (IVS) stifte ApS direkte

Husk, at I skal ha jeres I/S ejeraftale opdateret - at drive I/S eller selskab to mand uden MEGET KLAR EJERAFTALE (som link) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 16:44

Husk at I også i et selskab (IVS/APS) skal have en arbejdsskadeforsikring.
Tjek måske lige prisen med jeres forsikringsselslskab.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)