Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kronik i Weekendavisen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har fået en kronik i WeekendAvisen i den netop overståede udgave, 1.sektion, side 14, hvor jeg skriver lidt af hvert om hvorfor unge danskere flytter til udlandet og prøver iværksætter drømmen og om hvilke konsekvenser denne udflytning kan have på længere sigt. Den kan desværre ikke læses direkte på nettet, men man kan oprette en gratis profil og så få 24 timers gratis adgang til e-avisen her.

Der er også en god artikel om lidt samme emne på forsiden og jeg tror en del af jer vil synes begge er interessante.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Spændende. 

Jeg kan bare ikke finde den, så det er nok ikke "den netop overståede udgave". 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det samme her Wink

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. så er kronikken nok tidligere i 1ste sektion så, måske en af de første sider. Hvis det er versionen med en artikel om en liberal fristad/bitcoin og lidt andet på forsiden så er det den rigtige:) Jeg kan desværre ikke få WeekendAvisen i håndkøb herovre i Østen.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Hvis det er versionen med en artikel om en liberal fristad/bitcoin og lidt andet på forsiden så er det den rigtige:)


Der er sådan noget på forsiden, så det er nok den rigtige. Jeg har også kun adgang til den digitale version herfra.

Den side du nævnte er dog meget i samme genre som det du omtaler.

Det omhandler en gift kvindelig folkeskolelærer, der med familien er udstationeret i forbindelse med mandens job i Singapore. 

Dit emne synes jeg jo personligt lyder langt mere spændende, men den jeg læste virker rigtigt meget til at være perfekt til læsernes målgruppe.

Men den er her, og overskriften er "Livet på 1. breddegrad". Hvis nogen har hint om overskrift eller lignende til at finde den, så ville det være fedt - og meget relevant for mange Aminoer Smile

 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din kronik er i 1. sektion side 13 af Weekendavisen fra 14. februar med overskriften "De nye bystaters guldalder".

Det er en god kronik, du har skrevet der, som satte mange tanker i gang. Jeg synes, det er fedt, at du ikke giver dig i kast med at moralisere, om det nu er rimeligt at forlade det land, der har finansieret ens uddannelse etc. Som jeg forstår det, så er din pointe, at det er et alvorligt problem, når det netop er dem det går godt for, der forlader velfærdsstaterne.

Det er jo før set, at når popstjerner m.m. opdager, at vingerne ikke bær' i det store udland, så kommer de krybende hjem til Danmark.

/Kjeld

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kjeld,

Der er den jo. Tak for info :-)

Jeg har endda lige fundet ud af at jeg kan downloade Weekendavisen som PDF-fil, så vil læse den igen når jeg er mere frisk.

Det er et spændende emne jeg flere gange har tænkt over, men tror dog at de få det drejer sig om ikke får den store samfundsøkonomiske betydning. Og så er der lige den der med at de fleste af dem jeg kender til, der arbejder "frit" jo - efter hvad jeg kan se - jo udnytter at de har lokal viden om Danmark og sproget. Den uddør jo ligesom med forældrene, og hvis det er Google-bølgen aka en ny ".com-boble" de i virkeligheden rider på  - og hvad står børnene så overfor. I hvert fald ikke det deres bedsteforældre har bygget op i DK.  

Men hvis du er langt dygtigere og har taget risici og fået bygget lidt penge op, så har du også meget mere momentum end langt de fleste i verden, så det kan selvfølgelig være nok, udover at have viljen til at arbejde hårdt for sagen.

En fordømmende vinkel ville være tåbelig (jeg har tit set den brugt overfor folk, der er rejst ud af landet, så den eksisterer). Jeg har selv haft en onkel, der havde farme i Zimbabwe (Rhodesia, hed det dengang). 

Jeg vil heller ikke gøre mig for god til at gøre næsten alt for at redde min egen bagdel og endda søge nye jagtmarker. Det er naturligt og menneskeligt.

Det er det der gør at der skal være rimeligt frie markedskræfter, da tænkte fænomener som "borgerløn" fjerner den drivkraft vi alle har og har brug for. Jeg har så også en "rød" side, som siger at arbejdsløshed, hjemløshed og ekstrem fattigdom ikke gavner nogen, og der er det nødvendigt for et samfund at folk bidrager til det. Det behøver ikke være så grelt som i Danmark, hvor de fleste skal lade som om de plejer "de stakkels arbejdsløse". 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)