Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af telefon 2 steder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 117
Fra  FCIC Consulting Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er lidt på herrens mark når det kommer til beskatning af firmatelefon. Jeg er ansat i en virksomhed hvor jeg har en telefon som jeg må bruge privat og virksomheden tillader ikke at medarbejderne fravælger denne ordning om beskatning af fri telefon, derfor beskattes jeg så i A-skat med kr. 2.600 årligt

Nu har jeg stiftet ejet selskab (jeg er stadig ansat fuldtid ved siden af ejet selskab) og skal så vidt forstås også beskattes af fri telefon her? der står i reglerne at når man driver virksomhed fra hjemadressen skal der afregnes for fri telefon?

Kan det virkelig være rigtigt? - jeg kan jo rent fysisk kun bruge én telefon som privat telefon!

Der hvor jeg ser en mulig beskatnings fritagelse er (da jeg ikke er istand til at udbetale løn til mig selv endnu, må dette vel betragtes som frivillig arbejdskraft) frivillig arbejdskraft er udtaget i reglerne?

Er der nogen der har erfaringer på dette område?

Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09

Du skal kun betale skat af fri telefon EN gang, så du får ikke yderligere ved at have flere frie telefoner MEN du skal dele momsen idet du vil formodes også at bruge den du køber dig selv privat uanset du har en yderligere telefon, når du køber den i personlig virksomhed- se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

FCIC Consulting:
Der hvor jeg ser en mulig beskatnings fritagelse er (da jeg ikke er istand til at udbetale løn til mig selv endnu, må dette vel betragtes som frivillig arbejdskraft) frivillig arbejdskraft er udtaget i reglerne?

nej den holder dog ikke - Hvis du driver seriøs virksomhed så kan et underskud fratrækkes og hvis ikke (se evt her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html) så du er sikker på at kunne trække telefonen fra hvis du har underskud - som kræver at det ikke er hobby men seriøst drevet

Der er ikke noget der hedder løn overhovedet i en privat virksomhed og frivillig arbejdskraft i personlig virksomhed ville ikke eksistere se her om skat i personlig virksomhed og ingen løn http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57

Bare lige for at slå det fast - i relation til svaret er fri telefon her lig med mobiltelefon. Fastnet fordeles momsmæssigt altid 50 - 50.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03

yes - fastnet eksisterer jo faktisk Big Smile godt at kende reglen med de faste 50/50

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Taastrup
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 117
Fra  FCIC Consulting Skrevet kl. 20:08

Hej John

Tak for svaret, så jeg forstår dig sådan her:

Jeg betaler allerede for fri telefon og skal derfor ikke beskattes for endnu en fri telefon.

Jeg skal dele momsen på abonnementet? 50/50

Købet af mobiltelefonen er fuldt fradragsberettiget i virksomheden og når betalt et aktiv?

Venligst Henrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)