Har du overvejet om du skulle gøre dine indkøb via et holdingselskab? Og ikke som enkelmandsvirksomhed? Mener der er nogle skattebesparelser for dig ved at gøre det sådan, men er ikke helt sikker
Jeg har overvejet det, men de løbende udgifter og krav til dette er forholdsvis høje i opstartsfasen.
Måske er der lidt flere udgifter, men omvendt køber du mere en 10 eller 20% af et selskab i dit Holding selskab, kan Holding modtage skattefrit udbytter! samtidig kan du optimere din aktieindkomst løbende i årene! således at du kun beskattes med den lave aktiebeskatning! er du gift er dette 96.600 er du alene er det det halve, skatten mener jeg er 28%. Skulle du gå hen og tjene en meget stor sum på din investering, og du har hold det privat, vil du skulle betale en beskatning på 46%(mener jeg), ved salget. Dette vil igen være skattefrit i dit Holding selskab.
Men hvis du har forventning om at tabe penge på det, så er det bedst at holde det privat, eller faktisk slet ikke at investerer ;)
Lige med det forbehold, at jeg ikke er sikker på, at reglerne gælder hvis du er hovedaktionær, men det havde jeg heller ikke lige forstået om du skulle være. Fortjeneste fra aktier eller anparter beskattes ikke som personlig indkomst, men som aktieavance med 27 eller 42 procent. Hvis du taber penge som følge af en konkurs, så må du opgøre den negative aktieavance og fratrække i din personlige indkomst.
jeg er enig i, som tidligere nævnt, at du muligvis kunne få glæde af et Holding.
Måske er der lidt flere udgifter, men omvendt køber du mere en 10 eller 20% af et selskab i dit Holding selskab, kan Holding modtage skattefrit udbytter! samtidig kan du optimere din aktieindkomst løbende i årene! således at du kun beskattes med den lave aktiebeskatning! er du gift er dette 96.600 er du alene er det det halve, skatten mener jeg er 28%. Skulle du gå hen og tjene en meget stor sum på din investering, og du har hold det privat, vil du skulle betale en beskatning på 46%(mener jeg), ved salget. Dette vil igen være skattefrit i dit Holding selskab.
Men hvis du har forventning om at tabe penge på det, så er det bedst at holde det privat, eller faktisk slet ikke at investerer ;)
Tanken er selvfølgelig at tjene penge på det :)
Jeg kommer en smule i tvivl når I bruger ordet "aktier" - Bruges dette ord ikke kun i A/S virksomheder? Min tanke er at gå ind og støtte mindre enkeltmands-, iværksætter- og Aps virksomheder ved at købe andele. 10-50% sandsynligvis.
Fortjeneste fra aktier eller anparter beskattes ikke som personlig indkomst, men som aktieavance med 27 eller 42 procent. Hvis du taber penge som følge af en konkurs, så må du opgøre den negative aktieavance og fratrække i din personlige indkomst.
Hvis der slet ikke var nogen sikkerhedsline, kunne jeg ligeså godt placere pengene på rød på roulettebordet og have 50% chance for at fordoble mine penge :)
Jo aktier er i et A/S og anparter i et ApS men de bruges i flæng selvom det ikke er helt korrekt.
Jeg ved ikke om du kan købe andele i en enkelmandsvirksomhed, men du kan sagtens låne dem penge, skulle du så tabe dine udlån, så kan det modregnes i kapitalindkomsten mener jeg, mener ikke der her er fradrag i den personligeindkomst.
Måske du skulle ofre en time eller to på en revisor, og høre hvad han har at sige? Men tror stadigvæk der kan være fordele for dig at ligge det i et selskab.
Hvis der slet ikke var nogen sikkerhedsline, kunne jeg ligeså godt placere pengene på rød på roulettebordet og have 50% chance for at fordoble mine penge :)