Hejsa. Jeg overvejer at åbne en webshop med moderne boligartikler og er ved at søge informationer om indkøb af varer. Er der nogle der kender nogle gode messer i DK og er der nogen der kender nogle messer i udlandet? Samt er der nogle der har erfaring med at finde leverandører i udlandet, evt. Kina eller Indien? Jeg synes det kunne være spændende at kombinere mine rejser med at opsnuse muligheder for indkøb af varer. Men ved ikke helt hvor jeg skal finde engro steder i udlandet? Kan I hjælpe??
På forhånd tak Hilsen Mette_S
|
Bare som sidebemærkning, hvis du skal købe varer fra uden for EU - så skal du være IMOPORTREGISTRERET SOM HER og lig her lidt om STARTE IMPORT FRA UDEN FOR EU
Det betyder du skal ha CVR men det er gratis at få og du skal bare lige ha kryds i importregistrering og kan i første omgang, hvis du ikke er igang med noget større, undlade at momsregistrere (bare ikke sætte kryds i moms) Det kan du gøre så snart du skal igang. Det vil så betyde at du betaler moms for varer der kommer til Danmark, men du kan jo også momsregistrere med det samme. Det koster heller ikke andet, end at du skal 0 angive moms indtil du er igang
HVIS du rejser alligevel, så er f.eks. den Kinesiske ambassades handelsafdeling, den Indiske osv - steder som kan hjælpe lidt med pege på producenter af div ting. Regn med, at sites som alibaba osv helt generelt kun er en masse mennesker der skaffer ting hen ad vejen og absolut ikke producerer selv - og selv om de ser billige ud, så er deres priser ofte 2-5 gange over det som ex H&M og Coop giver - så du skal finde niche og du skal gerne finde producenter og rettighedshavere direkte, og ikke gennem en lang række mellemmænd
vh