Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal - Skal ikke - starte egen virksomhed?????

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 107
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle Wink

Jeg er ny herinde, med en spirende ide og drøm om at blive selvstændig.

Jeg er interesseret i boligindretning og drømmer om at kunne arbejde selvstændigt med at have en hjemmeside hvor jeg sælger brugskunst og evt. tilbyder egne lavet produkter, samt kendte produkter. Jeg er bare sådan i tvivl omkring markedet for det - om der er lidt for mange af de hjemmesider hvor de sælger brugskunst. 

Jeg har samtidig ikke en drøm om et kæmpe firma, men vil egentlig hellere være iværksætter på fritidsbasis. Selvfølgelig skal det løbe rundt økonomisk, men er ikke afhængig af at hive en stor løn ud hver måned. 

Jeg er typen der arbejder godt under mine egne vinger, og holder af den frihed der ligger i at være selvstændig, jeg er god til at disponere min tid og er en arbejdshest. Samtid elsker jeg at se mine egne ting blomstre og kan godt lide selv at have styringen. - Jeg ved ikke om jeg tænker lidt for lyserødt om det at være selvstændig?? - Hvad kræver det ellers af en selv?? Og hvilken type person har gode erfaring med at være selvstændig?

Er der nogle gode ideer til hvordan man finder nogle udenlandske leverandører evt. Kina? Er lidt på bar bund om hvordan man kommer godt igang.

Jeg hører meget gerne fra Jer og håber at I har nogle gode erfaringer og ideer.

Hilsner fra Mette_S

Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 18
Fra  Frk. Smilla Skrevet kl. 13:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mette

Vi er selv startet på fritidsbasis, og arbejder hen imod at en af os kan hive en løn hjem igennem salget i vores shop.

Det er SUPER fedt at starte sit eget op, og se idéerne blive til virkelighed, men det er et kæmpe arbejde at starte en webshop, og sørge for at lokke kunderne til.

Markedet med boligindretning (vores egen shop har også lidt indretningsartikler) er stort, men der er også rigtig mange om buddet.

Du kan få success på 2 måder, enten ved at differenciere dig ift. konkurrenterne, eller ved at sælge de samme produkter til en bedre pris.

Alle kan blive selvstændige, det vigtigste er at man brænder for det man laver.

Du skriver at du er en arbejdshest.... tro mig, det får du brug for :-) Har ikke tal på hvor mange nætter vi har nøjedes med 3-4 timers søvn for at få dagene til at hænge sammen.

Men for at svare på dit start-spørgsmål... JA, selvfølgelig skal du starte egen virksomhed :-)

Hvad er det VÆRSTE der kan ske ved at starte?... måske en masse forgæves arbejde, nogle tabte penge og lidt tårer.... men det overlever du nok, så længe du ikke forgælder dig mere en du kan klare.

De bedste hilsner

Anders

Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 09:04

Hej Anders

Mange tak for sit/Jeres svar, og flot webshop i har der Big Smile 

Hvad ligger der i at det er et kæmpe arbejde at lokke kunderne til? Hvordan gør i dette?

Får i Jeres produkter fra udlandet, eller hvordan finder i Jeres leverandører? Ved du hvor og hvordan man deltager i evt. messer og kommer i kontakt med leverandører?

Hilsen Mette

Tilmeldt 18. Apr 13
Fra  Frk. Smilla Skrevet kl. 09:53

For at lokker kunderne til, har vi brugt en masse tid på vores facebook-side, sat adwords-kampagner op og hele tiden prøve at opdatere siden med spændende nye produkter, lave konkurrencer osv. Husk at afsætte masser af tid, og en del penge til markedsføring.

Vi får vores varer mange forskellige steder fra (Frankrig, Holland, Sverige, Tyskland og selvfølgelig Danmark), oftest har vi se dem et eller andet sted (måske instagram, Pinterest, facebook, eller i en butik) derefter prøver vi at støve producenten op, og så tager vi kontakt til dem.

F.eks. har vi lige fået Wonderhagen-plakater i vores sortiment, og fordi vi synes det er nogle fede plakater, så ringede vi simpelthen bare til dem der står for Wonderhagen, og spurgte om de havde lyst til at sælge deres plakater i vores webshop....

Vi tager også på messer, såsom DesignTrade, UP(det tidligere Formland) og Defining Scandinavia... faktisk blev vi efter kort tid inviteret til flere af messerne (dem der afholder messerne vil jo gerne have at der kommer potentielle kunder til de betalende udstillere, så derfor inviterer de små erhvervsdrivende til messerne)

Men i sidste ende handler det simpelthen om, bare at ringe til de leverandører, man kunne tænke sig at have et samarbejde med.

Mvh
Anders 

Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 10:03

Hej Anders.

Mange tak for dit svar.

Når du beskriver det i laver - får jeg kuldegysninger. Det lyder så spændende og jeg kunne mere og mere forstille mig sådan et liv. Det er jo meget sådan jeg gør det idag, ser nogle spændende ting, og undersøger hvor det kan købes. Forhandler man med leverandørende så, eller er der gerne faste priser? - Har i et stort varelager, eller får i først varen når kunden bestiller?

Vh Mette  

Tilmeldt 18. Apr 13
Fra  Frk. Smilla Skrevet kl. 11:25

Hej Mette

Oftest er der faste priser fra leverandørernes side.. det er kun hvis du køber store mængder at man kan få lidt rabat.

Vi har selv næsten alt på lager, og det er i virkeligheden her en af de store udgifter ligger, for man binder hurtigt rigtig mange penge på sit lager.

Flere og flere leverandører kræver at man køber for et eller andet minimum, så det kan ikke lade sig gøre, først at bestille varerne når de købes af kunden.

En af de sværeste ting, er af forudsige hvad folk gerne vil købe... vi er flere gange bleve overrasket, hvor vi selv synes det er fantastiske varer, men vi kan se at vi stort set intet sælger af det på shoppen.

Sidst men ikke mindst, så har vi været på et julemarked her i december, hvor vi havde en stand, og der solgte vi pludselig en masse ting, som vi ikke kunne sælge noget af på vores webshop, så der er ingen tvivl om, at der er visse ting, som bare sælger bedre når folk kan "røre" ved dem.

De bedste hilsner

Anders

Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 11:35

Okay, men hvor meget køber i ind af hver ting - er det 100 stk. man er oppe i eller?

Har i lager derhjemme eller har det været nødvendigt for Jer at have et særskilt lager? Arbejder i to fuldtid på jeres webshop?

Wink

Tilmeldt 18. Apr 13
Fra  Frk. Smilla Skrevet kl. 12:23

Hej Mette

Som jeg startede med at skrive i det første indlæg, er det en "fritids"-webshop. Jeg har selv et fuldtidsarbejde ved siden af, og Trine arbejder deltid.

Vi har en kælder med god plads, så der har vi lavet lager.

Mht. hvor meget man køber ind af hver ting, variere det meget alt efter hvilke produkter det er, men 100stk er vi aldrig oppe i.. normalt er det et beløb på 3-5000kr man som minimum skal bestille for, men der er også nogle leverandører der ikke har noget minimum.

De bedste hilsner

Anders

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:01
Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 11:48

Hej

Mange tak for feedback Mogens - Jeg er taknemmelig for at folk vil give råd, når man selv går og er lidt forvirret og er i gang med noget helt nyt alene.

En kæmpe stor taknemmelig taaaaakkkk Big Smile 

En spændende side du har dig der - den vil helt klar læse mere inde på!

Mener du at det er et af de vigtigste spørgsmål at stille sig selv - hvordan ens produkter er forskellige fra andre??

Jeg brænder selv for at gøre en god handel - og ville gerne have at mine kunder synes de har gjort en god handel hos mig! - Men kan man leve af det??? Og jeg har lidt en fornemmelse af at man ikke kan tage hvad man vil for varerne - at leverandørne bestemmer hvad prisen er??  

Vh Mette_S

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)