Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

tlp87:
hvor jeg højst kommer til at tjene omkring 10.000 dkk. om året,

HUSK, det er ikke et spørgsmål om, hvad du tjener, men hvad du omsætter.
Så hvis du køber materialer for 49.000 og sælger dit produkt for 50.000 er du over grænsen, selv om du kun har tjent 1000 kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:03

Jeg er blivet lidt mere forvirret nu.

Jeg regner ikke med at have nogle udgifter til udstyr mv. da jeg har hvad jeg skal bruge. Jeg regner med at komme til at tjene maks. 10.000dkk. om året, dvs. jeg skal ikke moms registreres, men man skal så vidt jeg ved stadig indberette 0 dkk. i til moms. Jeg skal føre regnskab og indberette skat og årsopgørelse en gang om året inden den maj.

Er det korrekt?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:42

tlp87:

Jeg regner ikke med at have nogle udgifter til udstyr mv. da jeg har hvad jeg skal bruge. Jeg regner med at komme til at tjene maks. 10.000dkk. om året, dvs. jeg skal ikke moms registreres, men man skal så vidt jeg ved stadig indberette 0 dkk. i til moms. Jeg skal føre regnskab og indberette skat og årsopgørelse en gang om året inden den maj.

Er det korrekt?

Det ser helt fint ud. Men når man svarer offentligt, kan der jo også ligge nogle oplysninger til andre, der følger tråden.
Og derfor var det lige vigtigt for mig at pointere, at grænsen for, hvornår man skal momsregistreres ikke defineres af, hvor meget, man TJENER, men om, hvor meget man OMSÆTTER. Altså hvor mange penge der ryger hen over disken.

Nej, du skal ikke indberette moms, når du ikke er momsregistreret. Heller ikke en nul-indberetning. Du skal ganske rigtig føre regnskab og selvangive din fortjeneste en gang om året.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44

Cool.

Hvad dato skal man senere indberette årsopgørelse og skat?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)