Jeg står i den situation at jeg mener at have hørt man ikke bare må eje domænenavne, uden at bruge dem til noget rigtigt.
Jeg har fundet et domænenavn jeg gerne vil have, personen vil ikke sælge det, men der bliver aldrig opdaterede noget på siden.
Hjemmesiden er derfor ubrugelig for folk, men kunne have stort potentiale for mig.
Så her er spørgsmålet. Jeg hørte i sin tid at Gavekortet havde fået deres hjemmesidenavn fordi gutten der havde det ikke selv havde tænkt sig at bruge siden. Hvem skriver man til for at få det opklaret? Altså om der er en valid grund til ham der har dette domænenavn ikke skal have det og det kan blive sat til salg.
Jeg spurgte ham tidligt sidste år om det var til salg, da der ikke var noget på den.
Hans svar var at det var den ikke og han havde brugt meget meget lang tid på at lave en hjemmeside.
Efter 2 måneder kom en hjemmeside frem som lignede noget der var løgn, det er der ikke lavet om på siden.
Hans anden side står sådan her "Copyright (c) 2012 Sitename.com. All rights reserved. Design by FCT." og siden er stadig på Latin hvilket siger mig at manden kun er interesseret i at have den fordi den måske bliver mange penge værd.
Hvem ved måske har han et projekt i støbeskeen men hvis den først kommer i år 2020 så tæller det vel ikke som om den er i brug?
Du skal være opmærksom på at behandlingstiden på en domæneklage er ca. 6 måneder, samt at du skal være berettiget til domænet. Det vil sige at du ikke kan få domænet alene fordi du vil lave en bedre hjemmeside en den nuværende, men at domænet f.eks. skal være lig med dit firmanavn eller produktnavn.
Kig på de gamle afgørelser og se om du kan finde en tilsvarende sag.
Nogle domænenavne er selvfølgelig bedre end andre, men ofte kan det bedst betale sig at finde et unikt navn og brande det, frem for at benytte et domænenavn med et bestemt keyword, som let kan forveksles med andre domæner/navne.