Hej Amino'er Vi har brug for et rigtig godt råd, så jeg håber der er nogle der kan hjælpe ;-) Vi er en lille virksomhed som har eksisteret i 3-4 år. Vi har "opfundet" en IT løsning til løsning af et meget kritisk problem i bestemte typer virksomheder indenfor "oplevelses økonomien" og udviklet, testet solgt og implmentreret denne til et antal danske kunder, heraf en som er meget international kendt og med stor international respekt. Systemet er blevet temmelig postivt modtaget, og vendt stemningen på få måneder fra "nice to have" til at man ikke kan undvære et sådan system - det er en meget hurtig og delvis usædvanlilg reaktion. Vi har fået en smule financierings hjælp til start udvikling, ca. 2mio fra ekstern investor, men derudover har vi selv financeret udvikling, salg, markedsføring etc. Vi vil meget gerne ud "ud i verden" og sælge løsningen til resten af Europa, men primært få fodfæste på det amerikanske marked - men dette koster penge, mange penge, som vi pt. ikke har. måske opimod 10-15mio i de næste 2år. Vores problem er: Vi kan ikke patentere vores løsning, og derfor vil vi videre ud og få et godt afsæt, inden evt. konkurrenter melder sig på banen. Problemert er at de fleste investorer kigger på dette med patenterbarheden. Systemet kan ikke sådan bare gøres efter uden 10mio på lommen, og selv med den slags penge, så indholder systemet nogle temmelig gode algoritmer som der skal arbejdes med for at få gjort efter. Hvad gør vi ?? 1) Lader virksomheden udvikle sig selv, og bruger tjente midler på sparsom salg/markedsføring ? med risko for at konkurrenter overhaler os ? 2) Sælger / Fusionerer ?? men til hverm ? 3) Investorer... Men hvordan / hvem ?
Venlig hilsen, og håb om nogle rigtig gode kommentarer ;-)
|
Dine investorer kan jeg ikke lige hjælpe dig med her og nu.
Til gengæld vil jeg lige forslå dig at lade være med at bruge dit brugernavn som tag, det har ingen anden effekt end at være træls for folk der benytter tags til søgning at der står irrelevante ting som brugernavne i dem, man kan alligevel nemt finde alle indlæg en given bruger har skrevet.
Tags der kunne have relevans for dit indlæg kan være investor, markedsføring, salg (del dem op med komma)
Systemet foreslår forøvrigt selv tags når du skriver i feltet