Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt ???!!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

 Mit spørgsmål går på om det overhoved er lovligt at love ens medarbejdere (i dette tilfælde vikarer) at alt de tjener i uge 51+52 først vil komme på som årsindtægt i 2008, HVIS de venter med at indsende timesedler til 2.Januar 2008.

 Jeg vil da bestemt mene at når arbejdet er udført i 2007, så skal det registreres som en indtægt i 2007 også selvom ejeren af bureauet først taster løn i Januar 2008 ?

Er lidt spændt på svaret, da jeg faktisk synes det er lidt af en svinestreg, og kunne godt forestille mig det læner sig op af direkte bedrageri ?

MVH

JacobN

Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså indtægten skal jo helst være i samme år som der du har udført arbejdet, men når vi nu snakker sidste uger på et år... så kan der være mange årsager til det ikke bliver udbetalt osv.

 

Om det er helt lovligt, det er det nok ikke, men ikke noget du kan blive hivet i retten for.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...normalt skal løn optjent i det gamle år også udbetales/lønoplyses der.

Der kan dog være grænsetilfælde, og det er de procedurer. der er fastlagt i forbindelse

med lønkørlen, der er afgørende. Men normalt må der ikke bevidst laves numre på dette område.

Jeg ville dog ikke kalde det bedrageri, idet lønnen jo bliver udbetalt og lønoplyst i efterfølgende år.

 

/Peter

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattepligten indtræder formelt på det tidspunkt hver retten til indkomsten erhverves. Virksomhedens fradragsret indtræder når pligten opstår. Men når det er sagt: Tingene skal jo også fungere i praksis, og hvis man normalt først får løn nogle dage efter at en 14-dages periode er slut, så er der da ingen der vil have ondt af at det også sker omkring nytår,

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er lovligt. Beskatningen af løn kan som noget helt ekstra ordinært udskydes i 6 måneder - dog maksimalt til udbetalingstidspunktet.

Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, så fik jeg det klarlagt. Mange tak til alle jer som har svaret, er dejligt man kan smide sine spørgsmål herind og så få nogle kyndige svar, ros til alle aminoer for det.

 Mvh

JacobN

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)