Hej Som udløber af en anden tråd jeg har, vil jeg her samle nogle spørgsmål vedr. SEO som jeg håber i kan hjælpe med : 1. er der noget med at google ikke kan lide/straffer usynlige links.. og hvad er et usynligt link ?? 2. Jeg har en javascript menu på min side, og derfor kan google ikke finde mine undersider. Kan jeg bibeholde javascriptmenuen, samtidig med at jeg laver nogle almindelige links som feks. : <span class="btnLnk"><a href="index.php" title="Forsiden på KomsiKomsa.dk">Til forsiden</a></span> hvor btnLnk er sat til display : none og derfor ikke ses på siden. Er det en god løsning i forhold til google, eller er der her tale om et usynligt link eller hvordan ?? 3. Disse 4 linier herunder skulle have betydning i forhold til søgeresultaterne, nogle mere end andre.. Kan man skrive det samme ved alle 4, eller hvordan skal man gribe det an ?? <meta name="Title" content="Find eller inviter en dansepartner, rejsekammerat, kortmakker, date, sportsmakker på KomsiKomsa.dk" > 4. Er der en god artikel/tutorial vedr. SEO på dansk et sted på nettet ??
Det var vist alt for nu, håber på nogle svar, og på forhånd tak :-) |
1: Det er korrekt at du kan blive straffet for usynlige links og usynligt indhold i det hele taget, men det er primært i forhold til spamming. Du kan sagtens have en "javascript menu" der er fint søgbag der baserer sig på skjulte elementer, som f.eks. div, ul, span eller lign. og som gøres synlige ved hjælp af javascript. Dette er der ingen problemer med, heller ikke i forhold til søgemaskiner.
2: Jeg har ikke lige tjekket din menu, men sørg da bare for at menuen kan indexeres selvom den bruger javascript til at folde ud og ind.
3: Du kan da godt skrive det samme, men det vil ikke være at anbefale.
For det første skal du sørge for at de er unikke fra side til side og indeholder ord der beskriver den aktuelle side.
For det andet skal du forstå hvad meningen er med dem. <Title> angiver den tekst du ser i adresse linien og er den af dem der er vigtigst. Husk at det også er den titel der vises i søgeresultaterne, så den skal både være fængende, sigende om den aktuelle side og indeholde vigtige søgeord.
Meta keywords er ikke specielt vigtig i forhold til google, men kan være det i andre tilfælde. Her kan du bare skrive en kommasepareret liste af ord du mener er relevant for den specifikke side.
Meta Description er ofte den beskrivelse der vises under titlen i googles søgeresultat og skal derfor være fængene for den der læser den. Den er ikke super vigtig for din placering i resultaterne, så tænk mere på at den skal få folk til at klikke. Dvs. Beskriv hvad de ser på den side.
/Claus