Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. SEO

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som udløber af en anden tråd jeg har, vil jeg her samle nogle spørgsmål vedr. SEO som jeg håber i kan hjælpe med :

1. er der noget med at google ikke kan lide/straffer usynlige links.. og hvad er et usynligt link ??

2. Jeg har en javascript menu på min side, og derfor kan google ikke finde mine undersider. Kan jeg bibeholde javascriptmenuen, samtidig med at jeg laver nogle almindelige links som feks. :

<span class="btnLnk"><a href="index.php" title="Forsiden på KomsiKomsa.dk">Til forsiden</a></span>

hvor btnLnk er sat til display : none   og derfor ikke ses på siden. Er det en god løsning i forhold til google, eller er der her tale om et usynligt link eller hvordan ??

3. Disse 4 linier herunder skulle have betydning i forhold til søgeresultaterne, nogle mere end andre.. Kan man skrive det samme ved alle 4, eller hvordan skal man gribe det an ??

<meta name="Title" content="Find eller inviter en dansepartner, rejsekammerat, kortmakker, date, sportsmakker på KomsiKomsa.dk"  >
<title>Find eller inviter en dansepartner, rejsekammerat, kortmakker, date, sportsmakker på KomsiKomsa.dk</title>
<meta name="Description" content="Søger du en makker, så inviter og find din rejsepartner,danse-,kort-,date,ven." >
<meta name="Keywords" content="venner partner makker invitation aktivitet aktiviteter invitationer efterlysning efterlyse annonce date dating kæreste dans sport ven bytur" >

4. Er der en god artikel/tutorial vedr. SEO  på dansk et sted på nettet ??

Det var vist alt for nu, håber på nogle svar, og på forhånd tak :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 15:23

1: Det er korrekt at du kan blive straffet for usynlige links og usynligt indhold i det hele taget, men det er primært i forhold til spamming. Du kan sagtens have en "javascript menu" der er fint søgbag der baserer sig på skjulte elementer, som f.eks. div, ul, span eller lign. og som gøres synlige ved hjælp af javascript. Dette er der ingen problemer med, heller ikke i forhold til søgemaskiner.

2: Jeg har ikke lige tjekket din menu, men sørg da bare for at menuen kan indexeres selvom den bruger javascript til at folde ud og ind.

3: Du kan da godt skrive det samme, men det vil ikke være at anbefale.

For det første skal du sørge for at de er unikke fra side til side og indeholder ord der beskriver den aktuelle side.

For det andet skal du forstå hvad meningen er med dem. <Title> angiver den tekst du ser i adresse linien og er den af dem der er vigtigst. Husk at det også er den titel der vises i søgeresultaterne, så den skal både være fængende, sigende om den aktuelle side og indeholde vigtige søgeord.
Meta keywords er ikke specielt vigtig i forhold til google, men kan være det i andre tilfælde. Her kan du bare skrive en kommasepareret liste af ord du mener er relevant for den specifikke side.
Meta Description er ofte den beskrivelse der vises under titlen i googles søgeresultat og skal derfor være fængene for den der læser den. Den er ikke super vigtig for din placering i resultaterne, så tænk mere på at den skal få folk til at klikke. Dvs. Beskriv hvad de ser på den side.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 15:58

1: Det er korrekt at du kan blive straffet for usynlige links og usynligt indhold i det hele taget, men det er primært i forhold til spamming. Du kan sagtens have en "javascript menu" der er fint søgbag der baserer sig på skjulte elementer, som f.eks. div, ul, span eller lign. og som gøres synlige ved hjælp af javascript. Dette er der ingen problemer med, heller ikke i forhold til søgemaskiner.

2: Jeg har ikke lige tjekket din menu, men sørg da bare for at menuen kan indexeres selvom den bruger javascript til at folde ud og ind.

Claus jeg ved ikke om jeg har misforstået dig, men mene du at jeg godt kan have en javascript menu, og så den "usynlige link menu" ved siden af alene til glæde for google ??

Hvad er usynligligt indhold så og hvordan laver man det, hvis ikke mine link jvf. ovenstående er usynlige ??

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 16:15

Det kan du godt, men jeg kan ikke garantere hvordan det bliver modtaget. Hvis der er nogen der tolker det som spam og rapporterer det, så kan det ikke udelukkes at det på en dårlig dag vil blive kaldt spam, selvom man kan sige at der ikke er nogen hensigt om at snyde nogen.

Det er formålet der er afgørende for om det er et brud på retningslinierne. Hvis du har til formål at booste dit site ved hjælp af indhold som den almindelige besøgende ikke kan se, så er det et brud på retningslinierne. Det kunne f.eks. være at du skrev en masse skrammel søgeord i en skjult tekst (f.eks. hvid tekst på hvis baggrund). Det er et klart brud på retningslinierne.

Jeg ville klart bare vælge at lave min menu så den kunne indexeres i stedet. Det andet gør bare din side større og så kan det være at den virker langsommere for nogle brugere.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 16:22

Claus

Okay lyder fornuftigt.. Ved du hvordan man laver sådan en menu der kan indexeres, som ligner min ??

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 16:49

Hej

Jeg kan se at puntk 4 er der ikke så mange, der har svaret på.  Du har ihvertfald følgende muligheder:

1. Her på amino. Der er faktisk mange gode indlæg om SEO, og de er alle på dansk

2. På www.effektiv-markedfoering.dk kan du for 750 kr købe en rapport, der lister 58 forskellige måder at forbedre søgeresultaterne.

3. på www.moskjaer.dk kan du få lavet et lille rapport om dit eget web-sted.

4. Du bør bestemt også besøge www.demib.dk hjemmeside. Der er der faktisk en SEO søgemaskine til indlæg på dansk.

God fornøjelse og god weekend.

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 16:53

Hej

Jeg kan se at punkt 4 har du ikke fået så mange svar på. Her er nogle af svarende:

1. Besøg www.demib.dk Der er der faktisk en SEO søgemaskine til indlæg på dansk, samt mange andre artiker, mv.

2. Se her på amino, der er mange indlæg om SEO, og de er alle på dansk, næsten :-)

3. Besøg evt www.moskjaer.dk Der kan du bestille en gratis rapport over dit web-sted placering, mv.

4. Besøg www.effektiv-markedsfoering.dk Her kan du bestille en rapport, der lister 58 forskellige måder at komme op i søgemaskinerne (primært google.). Jeg er ikke SEO ekspert overhovedet, men jeg synes bestemt at den rapport har givet mig et godt sted at starte.

God weekend

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:16

Hej...

Lige et par svar på dine spørgsmål:

1. Ja, det er korrekt at de ikke kan lide skjulte links hvis de finder dem. Skjulte links kan være links der har samme tekstfarve som baggrunden,  eller links der benytter specielle tags, for at være skjult for de besøgende. Et link vil også være betegnet som skjult, hvis du placerer det i et div-tag, der er sat til ikke at vises (display: none).
  2. Som alternativ til din javascript-menu, kan du sætte dine menulinks ind i noscript-tagget på siden, der så vil blive fanget af søgerobotter som f.eks. GoogleBot. Det bedste er dog at undgå javascript-baserede menuer. Du kan eksempelvis teste hvordan din side opfattes af søgerobotterne på http://www.webconfs.com/search-engine-spider-simulator.php.
  3. De tre metatags bør være forskellige på de enkelte sider og teksten i dem bør afspejle indholdet på de sider hvor de placeres.
  4. Kig forbi hos f.eks. Effektiv Markedsføring, Strategen eller Op.dk (tidligere Grosen.com)

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 15:35

Moskjær

1. Er der ikke noget med at google ikke kan læse css, og så kan det jo heller ikke læse følgende :

<STYLE TYPE="text/css">

.btnLnk {
 display: none;
}

</STYLE>

2. Som alternativ til din javascript-menu, kan du sætte dine menulinks ind i noscript-tagget på siden

Hvad og hvor  er noscript-tagget på siden ??

3. Ja der har jeg kun gjort noget ud af dem på forsiden....

4. ja vil jeg da gøre.. og mange tak for hjælpen !

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 15:56
  1. Nej, det er ikke korrekt. Google kan godt læse CSS-filer, men risikoen for at blive taget er ikke så stor, medmindre nogen får ondt over det og anmelder sitet til Google. Hvad er egentlig grunden til at du vil have den skjult?
  2. Du skal selv angive et noscript-tag på formen <noscript>... </noscript>, som oftest placeres efter dit script-tag. I noscript-tagget placerer du indholdet som alm. html-links af typen <a href="menupunkt1.html">Menupunkt 1</a>.

Jeg har lige hurtigt kigget dit site igennem og du kunne med stor fordel placere både CSS-tags og javascript i eksterne filer, som inkluderes på siden. Dermed er der mindre kode og mere indhold, til glæde for søgerobotterne og din placering i søgemaskinerne.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)