Ja som overskriften siger, hvilke kriterier har du som succes for din virksomhed? Det kan være både kortsigtet og langsigtet. Jeg kan starte med mig selv. Jeg finder en succes i at denne måned er bedre end den før. Det kan f.eks være at der har været flere besøgende eller min omsætning er steget. Alt i den rigtige retning tager jeg som postivt. Da jeg læser på universitet og har et lille job på 10 timer om ugen er jeg ikke afhængig af et overskud endnu, så har en ro som jeg håber kan videreføres i mit arbejde med min webshop. De penge som man/jeg nok normalt ville have taget ud til mig selv, kan jeg lade være i biksen og bruge dem på nogle forskellige tiltag jeg mener er fornuftige. Langsigtet. Jeg har givet mig selv et år, og så skal min webshop kunne bære sig selv og give et stabilt afkast, Jeg har dog ikke sat et fast beløb på. Jeg skal have brugt flere ressourcer på markedsføring og det skal have båret noget med sig naturligvis. |
Mine overordnede succeskriterier er, at jeg kan leve af mit firma uden at arbejde urimeligt meget. Men i virkeligheden har jeg en del flere uskrevne parametre, som tæller med:
Jeg véd, at min virksomhed er en succes
* når jeg hver dag har noget, jeg kan lave, når jeg går på arbejde
* når denne måneds omsætning er højere end sidste måneds
* når jeg får tid til at følge op på kunder, der ikke fulgte op på mig
* når jeg bliver nødt til at brænde penge af, for ikke at skulle betale topskat
Der er sikkert mere - men jeg skal lige på arbejde :)
Vh
Peter