Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En opfindelse ingen har set før

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens:

" Patent, der dækker intet" - det statement kræver vel liige en forklaring - hvad er det? .. En skrøne ?

Et patent dækker det - juridisk set - som er defineret i de såkaldte patent krav - så det er der man ser, hvordan opfindelse er beskyttet.

Jeg taler kun ud fra mange års erfaring ..

Det handler om at først prøver man med hovedkravet, hvor patentbureauet skærer mere og mere væk, så man bevæger sig længere og længere væk fra en egentlig beskyttelse af ens opfindelse. Beskrivelsen bliver så vag at en fagmand ikke engang ville kunne genskabe et produkt ud fra de krav der er fremsat. 

Det er lige præcis den type "Patentbureauer" jeg har været i kløerne på, som slår sig på erfaring og mange år på bagen, og så snart man er lokket ind i folden og har betalt det første gebyr, så falder korthuset sammen og man står først med en patentansøgning der beskriver produktet, hvorefter de revurderer deres egne fejl konstant og omskriver patentet (Mod betaling naturligvis), det er åbenbart fast kutyme har jeg erfaret blandt mange iværksættere.

Jeg vil mene at vi i Danmark simpelthen har slået vores konkurrenceevne i sænk med de udgifter der er forbundet med at starte fra bunden. Vi har en produktionslinje som ikke er gearet til at lave hurtige ændringer kontra pris, hvorfor vores fremtid må findes i de digitale muligheder, hvilket vi dog gør godt.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 00:19

Det er svært at sælge noget som folk ikke ved eksisterer, også selv om de har brug for det, det er faktisk det der har været, og til dels stadig er, vores største udfordring, også selv om mit produkt (at passe telefonen for andre virksomheder) hverken er nyt eller unikt, det er bare ikke så kendt eller udbredt.

umiddelbart vil jeg sige at hvis det er et helt nyt produkt, så vil alfa og omega være markedsføringen. Det kan være dyrt, men er det et godt produkt burde du kunne skabe interesse omkring det ved at være lidt agressiv i forhold til medierne, og de vil sandsynligvis give dig (gratis) omtale.

klø på, og rigtig meget held og lykke med det.

mvh

Mette

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 10:21

Det er som du selv siger svært at svare på. Men jeg ville sige hvis du selv tror på det og du mener det er noget man kan sælge, så gør det. Kun fordi der ikke er nogen der gør det betyder det ikke at det ikke kan blive en success

Det er jo altid en der skal starte med noget nyt, før det bliver til et brand :)

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 14:42

Du kan skrive et patent der intet dækker i tilfælde af det kommer til en retssag hvor en konkurrent har kopieret dit produkt/koncept. 

Hvis du skriver så svagt et krav at en fagmand ikke vil kunne genskabe din opfindelse, samt konkurrenten kan ændre på meget få ting og stadigvæk få samme produkt, så har du et patent der intet dækker. 

Det koster ufatteligt mange kroner, og der er mange faldgrupper. Så overvej nøje hvad du smider pengene efter.

Taler af dyrt købt erfaring :-)

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)