Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import og moms fra 3. lande

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er kommet lidt i tvivl ang. moms indberetning i forbindelse med import fra både andre EU lande og 3. lande.

På min Importspecifikation står følgende:
* Momsbeløb, som skal medtages på momsangivelsen i rubrikken "Moms af varekøb mv i udlandet" 3.024,90

Når jeg så indtaster det under "Indberet moms" uden feltet "Moms af varekøb i udlandet (både EU og tredjelande)"

Så bliver resultatet jo at jeg pludselig skal betale de 3.024,90 kr mere i moms. Det er vel ikke meningen ?
Eller skal jeg så bare selv ligge det beløb oven i købsmomsen, således beløbet udlignes ?

Total forvirret her :)

Dbh Brian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56

korrekt ja - det skal med som importmoms under salgsmoms og var det en ren virksomhedssag, så samme beløb på købsmoms hvilket alle regnskabssystemer automatisk gør, så siger dit regnskabssystem IMPORT MOMS KR XXXX så vil det samme beløb være med i totalen under købs moms hvor det bare ikke står specificeret som det gør og skal i importmoms under salgsmoms - så pas på du nu ikke, hvis du bruger regnskabssystem får lagt det dobbelt på købsmoms. Se generelt her link om IMPORTMOMS og find det skema der dækker dig, uanset det er EU eller 3. lande

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06

Hej John,

Fantastisk tusind tak - var lige ved at falde ned af stolen, da jeg først troede jeg skulle til at betale moms på vare fra 3. lande :)
Men det giver god mening.

Dbh Brian 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)