Jeg har igennem det sidste år solgt nogle undervisningsspil, både til privat personer og institutioner, og både kontant og via EAN nummer. Jeg er nu ved at bogføre, for at indberette moms på mandag, men har nogle spørgsmål. 1) Hvordan registrerer jeg mine gamle kvitteringer? Jeg har ikke lyst til at oprette faktura i programmet, da de jo allerede eksistere. Jeg savner lidt noget der minder om hvordan jeg har registreret mine købskvitteringer. Her på side har jeg set nogle forslå at lave finansbilag, men så forstår jeg ikke helt hvad Modkonto skal være, og om det er den rigtige funktion. Fremadrette vil jeg lave mine faktura i Dinero, og så tror jeg det bliver nemmere. 2) Når jeg har fået trykt spil, har jeg registret det under 2100 vareforbrug, og er i tvivl om det er rigtigt. Jeg synes der burde være en funktion der gav mig lov til at skrive hvor mange spil jeg har indkøbt (altså min lagerbeholdning), men det kan jeg ikke lige finde. 3) Kombinationen af de to foregående spørgsmål - når jeg skal sælge et spil, hvilke konto skal det så registres på? Er det igen på 2100 vareforbrug, eller er det 1000 salg af vare, eller et helt andet sted. Og kan man her skrive antal spil der bliver solgt, så man kan se balancen på lagerbeholdning? Jeg synes lige jeg havde godt fat i det, og nu er jeg alligevel i tvivl. ...og en tanke i forlængelse af dette, er der nogen som kan anbefale en billig revisor som kan se mig over skulderen, for at se om jeg har gjort det rigtigt. Min omsætning er så lille, at jeg ikke har råd til at betale for bogføring og den store revision, men det kunne være dejligt at vide at det man gør ser rigtigt ud. Håber det kommer hjælp fra andre lidt mere erfarne Dinero brugere. |
det lyder klogt - skriv til aminos søster site www.agera.dk at du ikke skal ha daglig bogføring men en du kan få til at kontrollere det du lægger ind. Ha ex bilag i skyen - dropbox i fil du deler + giv pågældende log in til dinero for at kontrollere . Agera skaffer dig nogle gratis tilbyd du kan brugebsamming:.og en tanke i forlængelse af dette, er der nogen som kan anbefale en billig revisor som kan se mig over skulderen, for at se om jeg har gjort det rigtigt
Jeg håber da du har indberette moms for de gamle bilag i de gamle kvartaler, men iøvrigt så må Dinero support evt hjælpe dig med det med lager, for det er helt korrekt at de spil du ikke har solgt, de er jo heller ikke en udgift men ligger som værdi i varelager hvor de så ikke må trække varelageret ned (du skal med kassekladde flytte fra vareforbrug til varelager som modkonto (kredit forbrug debet lager) hvis det siger dig noget
vh John H