Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Attributter i Magento - Kan ikke søge på dem !

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og roder med attributter på min webshop, men kan ikke rigtig få det til at virker. Jeg har læst guiden flere gange og set youtube videoer, men alligevel vil det ikke som jeg vil.

Jeg har oprettet en attribut der hedder "Tegneseriefigure" indeholdende ordene (Thomas tog, Planes, Skylanders) -se billede.

Denne "Tegneseriefigure" attribut har jeg tilføjet attribut-sættet "Sengetøj" - se billede

Jeg har så oprettet et produkt - skylanders sengetøj, hvor jeg så har tilføjet attributt-sættet "sengetøj" til.

Som jeg har forstået det, så skulle mit Skylanders sengesæt komme frem, hvis man søger på Thomas tog, Planes, Skylanders - men det gøre det ikke.

Under produktet "Skylanders sengetøj", skal jeg vælge enten Thomas tog, Planes, Skylanders, og kun een af dem. Gør jeg det, så kan jeg søge på dette ene ord, ikke de to andre.

Har jeg helt misforstået brugen af attributter, eller benytter jeg dem helt forkert ? Jeg kan forstå at man kan oprette flere attributter til det samme produkt, så flere søgeord peger på et bestemt produkt.

Det er i øvrigt blot et test produkt og test søgeord, som jeg prøver at få til at hænge sammen.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 74
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 12:36

Som jeg ser det, så har du valgt at din attribut skal benytte en dropdown - Altså du kan kun vælge én egenskab i attributten. Opretter du din attribut som en multiselect, kan du, som navnet antyder, vælge flere egenskaber når du opretter produktet.
Herunder har jeg, som dig, en attribut med dropdown, hvor egenskaben er "Kirurgisk stål". nedenunder har jeg en multiselect, hvor flere egenskaber er valgt.
Håber det giver mening :)

BodyMod.dk, en portal for alle med interesse i tatoveringer. Vi sælger også smykker til alle med en piercing.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:54

Takker :)

Det hjalp en del :) Nu kan jeg søge på de attributter som jeg vælger i listen :)

Men det som undre mig lidt, når jeg nogle gange opretter en attribut. Så kommer der ikke den mulighed med, hvor man kan tilføje søgeord. Hvis du kigger på mit første billede, under feltet der hedder "Mangage Titles (Size, Color, etc.) - hvor jeg har tilføjet 3 søgeord, der sker nogle gange det, at den mulighed mangler. Man kan vel ikke undvære den del med at tilføje søgeord, eller er der en grund til at den mulighed mangler nogle gange ? Jeg går ud fra det er en indstilling der driller mig, som jeg ikke har styr på.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)