Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

14 årig pige i Gladsaxe kommune søger job!

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 113
Fra  Ventora Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:

Rune R.:

Jesper Laugesen:

Jeg forstår det nu udmærket.

Nu er det godt nok 7-8 år siden min søn gik med reklamer.

Hvis vi ( mor + far + søn) hjalp, og samtidig kørte ruten i bil, kunne lønnen presses op i 60-80 kroner pr. time

altså for 3 mands arbejde + benzin mv. :).

Så var det bedre at finde nogle hjemmelige pligter at give lommepenge for.

Ja. Men lønnen er jo heller ikke beregnet ud fra at man skal køre i bil 3 mand høj, for så kan det ikke lade sig gøre at tredoble timelønen. 

Udover lønnen har de også et pointsystem hvor du kan købe forskellige ting for de optjente points. 

Desuden handler det jo også om at opbygge noget erfaring med arbejde. Og samtidig blive ansvarsfuld. 

Jeg syntes at lønnen er helt fin alderen taget i betragting. Jobbet er lidt hvad man selv gør det til ;)

Men det er det lønnen er lavet til.

Du KAN ikke tage en avisrute selv uden en bil på den tid de giver dig.

Det er jeg så uenig i. Jeg kunne klare min rute hurtigere med ca. 10 minutter og det var altså når jeg gik selv vel og mærke!

Webudvikler med kompetencer indenfor .NET og MS SQL

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 113
Fra  Ventora Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også en kammerat som kan overholde sin akkord

Webudvikler med kompetencer indenfor .NET og MS SQL

Fra Vrøgum
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 22
Fra  www.opti-mal.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om det kan bruges? Men jeg kunne forestille mig, at der er masser af firma'er derude, der godt kunne bruge et ungt menneske, et par timer eller tre om dagen, måske mere, til småjobs. Oprydning/fejning i lagerhallen, en hjælpende hånd i kantinen, småærinder, Jobs som stikirenddreng, håndlangere på byggepladsen, whatever.det er vel bare et spørgsmål om at komme ud på virksomhederne og tilbyde sig. Det faktum, at man ikke skal have så stor en løn, er jo en god ting for den som skal ansætte en, og her snakker jeg ikke om udnyttelse. Man starter jo på en løn, og hvis man kan se at vedkommende, virkelig giver den en skalle, er man vel også parat til at smide mere i lønposen. Ved ikke hvad sådan nogle unge mennesker skal have i løn, men hvis det er 57kr, synes jeg da det er ok, de unge mennesker har jo trods alt frikort, og skal jo ikke betale skat af deres løn. Har som selvstændig af og til haft mindre i timen end det, har skam også prøvet at have penge med på arbejde. Det er jo mindre sjovt. ;-(

Held og lykke, til jer unge mennesker, og vid at uanset hvilket job i får, kan i altid bruge det til noget positivt. Ens krop og psyke har kun godt af at komme igang med at lave noget, at man så oven i købet kan få noget i lønposen, er bare en bonus...

Tilmeldt 23. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ikke er indstillet på avisruten er der masser af andre alternativer: http://www.ungarbejde.dk/arbejde/jobmuligheder-naar-man-er-13-aar

Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Stop nu Ravn mens legen er god.

- Du udstiller dig selv om en tegning.

Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Wow.

Du er da en tegning.

- Sejt at "vinde" en diskussion over en 13årige, GOOOOOOOOOOOOOOOD job ... or not.

Fik du flere hår på brystet af det?

Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

vandt han? hmmm - tjaaa! øh bøøøh...

Tilmeldt 4. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper (og alle andre)

Jeg startede selv som 13 årig med at omdele reklamer og det var intet mindre end slavearbejde.

Jeg var meget ivrig for at tjene penge, men reklamejobbet viste sig at være en kæmpe skuffelse.

Jeg fik af vide at ruten tog to timer og blev så betalt derefter. Jeg måtte sidenhen erfare at det tog MINDST 4 timer pr. gang.

Der fulgte ikke nogen vogn med, den måtte jeg købe selv, og man skulle hente aviserne på en adresse uden for ruten.

Reklamerne kom i to cm. tykke bundter og og jeg kunne ikke fylde vognen på en gang så måtte tilbage to gange.

Jeg har aldrig haft en doven eller lad holdning til arbejde, men rimelighed skal der til!

 

Jeg arbejdede for FK (forbruger kontakt) i birkerød. Der blev IKKE holdt hvad arbejdsgiveren lovede og jeg endte med en lån på 350 kr. om måneden selvom jeg arbejdede 4 timer hver weekend.

 

Til jer unge mennesker der søger job, kan jeg kun sige! Start med at passe børn, lufte hunde, slå græs, skovl sne alt hvad i kan komme i tanke om. Det handler om at være kreativ. Jeg lavede flyers og delte ud på min vej.

Jeg har sidenhen arbejdet i en tømmerhandel (efter jeg blev 15) og dernæst i et supermarked. Nu er jeg 22 og arbejder i et medicinalfirma.

 

Det handler bare om at komme igang. Om det så er at rende erinder for den ældre nabo der skal have hjælp til indkøb eller hvad det nu måtte være.

 

Held og lykke med det

//Andreas Jacobsen

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)