Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit forskningsprojekt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino brugere. Jeg driver hjemmesiden: www.fitnessscorecard.org. Det er et hobby ”forsknings”-projekt jeg har drevet i over et halvt års tid. Jeg poster en del af projektet hver søndag kl. 12, og det vil jeg gøre indtil projektet er færdigt. Hvornår det så er kan jeg ikke svare på, der går nok som minimum et års tid mere. :-)

Jeg er ikke den store IT haj, ej heller har jeg de store ressourcer til rådighed. Jeg har en basis forståelse for wordpress, men i erkendelse af at min tid nok vil være bedre brugt på at skrive end på at lære mig selv wordpress, spørger jeg nu jer til råds. Jeg har ialt tre problemstillinger jeg håber i kan hjælpe mig med:

1. Falske brugere

På min side har jeg gjort det muligt at signe sig op som bruger og dermed følge med i hvad der sker. Jeg har dog mange falske brugere:

Jeg har derfor ikke sendt nogle nyhedsbreve ud endnu, da jeg ikke ved hvad der vil ske hvis jeg mailer disse falske e-mail adresser.

Mit spørgsmål lyder derfor: Hvordan sikrer jeg at det kun er ”rigtige” mennesker der signer sig up?

2. Google Analytics plug-in

Min host siger at jeg har så mange besøgende:

Hvor mit Google Analytics plug-in siger jeg har så mange:

Hvem skal jeg tro på? Kan forskellen skyldes at jeg ikke har fået installeret mit Google Analytics plug-in ordentligt eller er det fordi alle mine besøgende er bots?

3. Jeg kommer ikke frem på Google

Når man skriver: Fitness Scorecard på Google kommer min hjemmeside ikke frem, hvilket jeg synes er en skam. Jeg sælger ikke noget så det kan jo i princippet være lige meget, dog ville det ikke gøre mig noget hvis hjemmesiden kunne findes af Google. Hvad skal jeg gøre for at komme frem på Google?

Slutteligt vil jeg gerne opfordre jer til at komme med enhver feedback i tror der kunne forbedre siden (som er indenfor hvad I tror jeg kan lave med lidt vejledning ;-) ).

Med venlig hilsen,

Mads

Tilmeldt 1. Feb 14
Skrevet kl. 11:09
Fra København
Tilmeldt 9. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Fra  Surftown Skrevet kl. 13:30

Hej Mads

Lad mig forsøge at besvare dine spørgsmål. :-)

1: De falske brugere
De falske brugere bliver som regel oprettet fordi der ikke er nogen validering, som kan forhindre deres oprettelse. En nem måde at stoppe problemet på, er ved at finde et CAPTCHA-plugin til registereringssiden, som kan stoppe de mange oprettelser fra bots.

Alternativt kan du undlade at lade folk oprette brugere og i stedet opsamle e-mail-adresser gennem f.eks. MailChimp (http://bit.ly/1bUFYKS) eller lignende. Der er mange muligheder. :-)

2: Google Analytics vs. Webalizer
Det er helt rigtigt, at der kan opstå forskellige resultater i Google Analytics og Webalizer. Basalt set handler det om, at Google kun tæller unikke besøg, mens Webalizer anvender logfilen på serveren til at fremskaffe resultater. Derfor kan Webalizer fortælle dig hvor mange hits du har, mens Google Analytics kan vise dig mere overordnede data.

For det mest nøjagtige besøgstal kan du anvende Google Analytics.

3: Pressence på Google
Oftest skal du bare tilmelde dig site til Google indeks. Det kan du gøre her:
https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url

Jeg håber, at det kunne besvare dine spørgsmål. Hvis ikke, så vend gerne tilbage. :-)

De bedste hilsner,
Nicolas Nezzo
Social Media Manager, Surftown 

Tilmeldt 1. Feb 14
Skrevet kl. 19:00

Hej Nicolas,

Mange tak fordi du tager dig tid til at svare.

1. Jeg sletter registreringsmuligheden, det tror jeg er det letteste.

2. Jeg synes der et et alt for stort spread mellem tallene til at det kan passe, er jeg helt galt på den, eller er det naturligt?

3. Så er det gjort. Så håber jeg at min hjemmeside snart kan ses.

Tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)