Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skat i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 5. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Fra  AO Marketing Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg ved godt at der er mange indlæg omkring dette emne, men kan ikke finde rundt i det... Håber i kan hjælpe!

Hvordan betaler jeg skat af den løn, som jeg udbetaler til mig selv?

Mvh. Mads

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

du bliver beskattet af din virksomheds resultat (overskud/underskud). Dette beløbet er højst sandsynlig ikke det samme, som du har hævet.

Resultatet angiver du på din personlig selvangivelse og du bliver dermed beskattet ad den vej.

Hvis du ikke har indbetalt løbende b-skat i 2013, så vil du højst sandsynlig få en restskat.

Det kan derfor være en god ide, at forskudsregistrere din indtægt for 2014.Så vil du modtage en stak girokort.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt som i forrige svar. Du betaler ikke skat af det du hæver men af dit overskud. Det du hæver det sker via status og bogføres som privat hævning i egenkapitalen

Skyder du penge ind sker det på samme måde så du altid kan få dem ud igen

Du skal føre regnskab og holde skatte/moms lovgivning i det regnskab. Det vil så vise dit resultat - helt uden det er påvirket af dine hævninger og det resultat betaler du skat af Du skal ha udvidet selvangivelse for at kunne indberette

Her lidt om SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED og her lidt om HVORDAN MAN I PRAKSIS BETALER SKAT AF NOGET DER IKKE INDBERETTES AUTOMATISK 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)