Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring ved varekøb!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle.

Er det ikke korrekt, at hvis vi antager at jeg køber vare til videresalg 1000kr. inkl. moms + 100kr. fragt så skal det bogføres på følgende måde(i dinero for mit vedkommende)

Kasseklade - konto:varebeholdning - modkonto:kasse,bank,giro,mellemregning eller hvad man nu gør - beløb:100

ny linje samme postering - fragt og kørsel -  modkonto:kasse bank,giro,mellemregning... - beløb:100

Sådan ville det for mig skulle være, men når jeg gør det sådan, så er det kun beløbet for moms der kommer med i momsafregningen???

På forhånd tak for hjælpen! 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:45

Tec-Trade:

hej alle.

Er det ikke korrekt, at hvis vi antager at jeg køber vare til videresalg 1000kr. inkl. moms + 100kr. fragt så skal det bogføres på følgende måde(i dinero for mit vedkommende)

Kasseklade - konto:varebeholdning - modkonto:kasse,bank,giro,mellemregning eller hvad man nu gør - beløb:100

ny linje samme postering - fragt og kørsel -  modkonto:kasse bank,giro,mellemregning... - beløb:100

Sådan ville det for mig skulle være, men når jeg gør det sådan, så er det kun beløbet for moms der kommer med i momsafregningen???

På forhånd tak for hjælpen! 

Hej Tec-trade.

Som vi har bygget Dinero op, skal du faktisk bogføre lidt anderledes for momsen bliver rigtig.

I Dinero skal du bogføre alt på vareforbrug i driften (konto 2100) med modkonto på bank/kasse/mellemregning - beløbet skal være inkl. fragt, hver dog opmærksom på, om der er moms på den fragt.

Når du skal aflevere regnskabet til revisor flyttes den resterende del af varelageret over på varebeholdning :)

Håber det hjælper dig videre

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:54

Hej Rasmus

Tak for svar, tænker nok at det var sådan det var strikket sammen så.

Vh. Stephan Paaskesen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:53

for at holde overblik, så tæl varelager hver måned og så flyt fra vareforbrug over til varelager kredit vareforbrug debet varelager - Du kan også gøre det kvartal eller årligt, men gør det ult. hver måned, så kender du dit resultat

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)