Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflønning af konsulent

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Han kan også forskudsregistrere en indkomst som B-indkomst så vil hans skattefradrag blive tilpasset hans forventet indkomst, således at hvis han har normal A-indkomst fra en anden arbejdsgiver, så vil alt hans skat blive betalt denne vej, istedet for at spare 44% op løbende og få en skattegæld sidst på året, der vil jo løbe renter på, hvis ikke han husker at foretage en frivillig indbetaling sidst på året.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10

jep det ville jeg også gøre Jakob men der jeg synes det er blevet besværligt er det låste felt 12 - hvor pokker taster man en B-indkomst i alm  forskud - kræver det ikke næsten udvidet selvangivelse idag (hvad man jo sagtens kan få)

hvilket felt ville du bruge hvis man bare skulle bruge alm forskudsopgørelse - for at få det korrekt som bidragspligtig b indkomst?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 18:21

Jeg mener godt du kan indberette det på din forskuds opgørelse i rubrik 12, men du kan bare ikke rette det på din selvangivelse, da det er en måde hvorpå virksomheder bliver tvunget til at indberette, og den vej igennem forsøge at forhindre "glemte indberetninger" eller sorte penge som du selv nævnte tidligere :)

Prøv at se hvad de skriver på Skats hjemmeside på nedenstående link, den er godt nok for 2013, men men :)

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=44147

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29

jamen selvsagt kan man da det - godt Jacob - i forskud er rubrikken åben, det er kun i selvangivelse man ikke kan bruge 12 YEP

Forskud går fint og når betaler indberetter vil det jo stemme i selvangivelsen. Det er kun hvis man modtager penge fra andre private (som anden tråd hvor en ung lavede hjemmeside og fik 10.000 fra en privat) som jo ikke indberetter, at man godt nok kan forskudsregistre i 12 men jeg tror ikke det går med over i selvangivelsen hvis ikke det er indberettet

Man må vel i så fald kunne bruge rubrik 15 i selvangivelsen til en betaling fra en anden privat

Nå i alle fald, her indberetningspligt og det kommere i selvangivelsen og ind med forskud i rubrik 12

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 18:50

I forhold til at modtage penge fra en privat, er der vidst også en rubrik du kan bruge på selvangivelsen, til indberetning af dette, jeg snakkede med Skat om netop dette for et års tid siden, da jeg ikke kunne indberette i rubrik 12, og jeg blev enig med ham hos skat om at sætte dem i en anden rubrik, som gjorde at beskatningen blev det samme. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad den hed, men det minde om konsulent indbetaling. Og hans skat blev helt fin, skulle skat finde på at rykke det, så kan de blot gøre det i deres system, men i den sidste ende bliver skatte den samme :)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)