Jeg har fået en ide til en virksomhed. Det skal være en socialøkonomisk virksomhed, hvor noget af overskuddet går til et godt formål, og hvor man samtidig som sårbar og udsat borger kan komme i arbejdsprøvning. Forretningen i sig selv skal være en genbrugsforretning med brugt børnetøj, legetøj og udstyr til børn. Virksomheden vil være afhængig af donationer i form af brugt tøj, osv, og så tænker jeg at der skal søges nogle fonde m.m. Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt fra nogle der har prøvet at sælge brugt børnetøj, samt nogle der har erfaring med en socialøkonomisk virksomhed. Hvilke fonde er gode at søge, er der tilskud at få? Har nogle prøvet at have et evt samarbejde med en kommune i et socialøkonomisk projekt, osv....... Jeg starter helt fra bunden, og det har lange udsigter, men jeg tænker det måske er værd at bruge lidt tid herinde. Så kom frisk med input, forslag, kloge ord, osv. På forhånd tak :-) |
Hej Heidi
Du skal nok overveje om det er en socialøkonomisk virksomhed, du skal starte. Det er noget mere kompliceret at starte en socialøkonomisk virksomhed end en almindelig virksomhed. Kik på en gobelin, der viser hvad en socialøkonomisk iværksætter skal forholde sig til.
Man kan godt starte en almindelig virksomhed og samtidig gøre godt i samfundet.
mvh
Mogens