Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til bogføring i dinero

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Så er der igen en nexcomer på banen der har brug for hjælp

1: i opstartsfasen, mens jeg afventede cvr.nr. har jeg privat købt ind til varelageret, hvordan bogføre jeg det (gerne trin for trin) så det kommer til at stå som et lån til mig jeg kan trække ud uden skat?

2: når du bogføre indkøb af varer, ville det i min verden skulle registeres under varelager, men kan umidelbart kun finde vareforbrug inde under køb, men der skal det vel ikke bogføres under.

Håber på lidt hjælp.

Vh. Stephan Paaskesen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

brug - regnskab  kasseklade -

Hvis du har købt varelager med moms og det er købt kun for virksomhedens brug og du ikke har faktureret noget uden moms tidl. så skal du først via vareforbrug for at få momsen med ind og bruge mellemregning gæld til selskabsdeltager - og så flytte bel'bet fra varekøb til konto varelager

Du må enten vente på mere præcis konto angivelse hvis de har tid med det, men det er ofte sådan med sådanne transaktioner at det er en fordel lige at lade en økonomiperson/revisor - lægge det korrekt ind hvis man ikke kender brug af kredit/debit og kasseklade - Kender du bogføring som i kasseklade som kan du sagtens selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)