Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg videre med min idé?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

Jeg har jo denne her ide, og ret mange synes i bund og grund at idén er rigtig god, også begynder folk at DYNGE mig med spørgsmål som jeg ikke kan svare på. kald mig naiv, men jeg sidder jo "bare" som en brik imellem alle andre og har en ide, der endnu ikke er set før, og mangler desværre retningslinjen og vej til hvordan jeg kommer i gang med min ide og får den udlevet. 

Jeg er tynget af modstand alle steder. 

Folk kommer med spørgsmål såsom 

-nøgletal 

-Hvor vil du tjene på det her

- Hvad er værdisættet

- Hvor mange penge har du selv regnet med det her skulle koste ( den kommer desværre ret ofte den med hvor mange penge jeg selv har til projektet)

- Hvad er din buisnessplan

- Har du lavet en prototype

osv. osv. osv. osv. osv. 

Det lige før det nemmere at kaste ideen ud eller sælge den, som flere også har sagt jeg burde da det er en for stor mundfuld . 

Jeg har kontakte flere iveræsksætter firmaer som uden at nævne navne som lover hjælp i deres reklamesport og hjemmesider, også når man ringer til dem, så har de ikke lige tiden eller en masse andre undskyldninger.

SÅ nu er jeg på bar bund igen. :( 

Jeg NÆGTER at give op, jeg håber der er nogle derude der har prøvet det før at være ramt af en masse opstarts spørgsmål og udfordringer og alligevel klaret sig igennem på egen hånd eller hjælp. 

Skriv gerne hvis du er nysgerrige og har en hjælpende hånd til hvordan man helt helt fra start kommer i gang med at få udlevet sin ide. :)

Tilmeldt 25. Jul 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad går din idé ud på? 

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 36
Fra  Arbejdsglæde.Com by John Harmsen ApS Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Recepto

Du lyder helt desperat :-)

Men også fuld af viljestyrke. Det er dejligt.

Jeg ved en del om salg m.v., og har formentlig prøvet noget af det samme, med alle de projekter jeg selv har sat i søen siden opstarten i 2002.

Send mig en privat besked og fortæl lidt om din idé, så kommer jeg med nogle idéer til hvad du evt. kan gøre.

Mange hilsner
John Harmsen

DreamBIG.dk 

Se kurser og foredrag, og få gratis tips til mere arbejdsglæde på www.GoMandag.dk

Se mere om salg og salgsstrategi på www.salgstræner.dk

Fra Herning
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Poker Tours Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Recepto,

Kender følelsen af at det kan være svært at danne et overblik over man skal starte - det eneste man ved er bare at man vil igang..

Og det er simpelt, du må starte der hvor du synes det virker mest logisk og så arbejde videre derfra, måske du finder ud af senere at det var en forkert retning du arbejdede i, men så må du tage dette til dig som en erfaring der måske kan hjælpe dig til at vælge den rette vej længere fremme i forløbet.

Jeg startede selv for godt 4 år siden, har knoklet på lige siden. Man kan ikke undgå perioder hvor det hele virker uoverskueligt og ikke ved hvordan man kommer videre, jeg har selv flere gang spilt flere dage på så at surfe rundt for at finde den HELT rigtige løsning - men det kan altså være en kæmpe tidsrøver, i de fleste tilfælde er det bare at tage fat om problemet og så løse det på den måde du nu kan løse det på.

Der er nogle basale ting man skal have styr på når man starter virksomhed, og umiddelbart har jeg fået indtryk af vores kære Martin's nye bog "Iværksætter til jeg dør" er et RIGTIG godt værktøj til at komme igang, specielt til at takle alle de små problemer man møder i sin færd med at starte virksomhed.

Ellers skal du også være velkommen til at skrive nogle mere specifikke problemer og så skal jeg gerne dele ud af mine egne erfaringer. 

Tilmeldt 29. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Revisionsfirmaet N. K. Mortensen A/S Registrerede revisorer Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et godt råd:

Du skal skrive et dokument, hvor du forklarer:

1. hvad din idé går ud på.

2. hvordan man kan tjene penge på den, og hvornår.

3. hvor mange penge der skal bruges til opstart og hvornår de skal bruges.

Og du skal selvfølgelig kunne begrunde/sandsynliggøre dine forklaringer.

Dette er i meget kort form det man kalder en forretningsplan.

Læs eventuelt mere på start-væksts hjemmeside her: http://startvaekst.dk/forretningsplan

Iværksætterfirmaer o.lign. er meget lettere at få i tale, hvis du har noget på skrift, du kan fremsende til dem.

Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Arrrh lidt ikke desperat, nok mere frustreret ha ha :D 

Men mange tak du får en mail om lidt :)

Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 3
Fra  NetCommIT Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Recepto

Dejligt med folk der har et drive. Og det skal du holde fast i. 

Jeg vil gerne hjælpe dig med at komme videre. Jeg har været selvstændig siden 1999, og har været med til at starte adskillige iværksætter virksomheder, inkl. at lave forretningsplan, budget, finde finansiering og skaffe seed investorer

Jeg vil tilbyde dig 2 timer gratis bistand.

Med venlig hilsen

Christian Wikström

Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Lasse 

mange tak for info det da altid rart man ikke er den eneste der har dette problem. Jeg vil med glæde sende dig lidt info på hvor jeg står henne nu og hvad jeg mangler for at komme videre :) 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Nov 11
Indlæg ialt: 71
Fra  Bendoo Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Recepto

Det lyder som om du har snakket med "normal personer" om hvordan man starter virksomhed. Det kommer der sjældent noget godt ud af, Jeg fortæller heller ikke min mor om mine ideer, da hun med det samme føler risiko, og kun ser problemer. 

Jeg sidder midt i at starte min egen virksomhed, og det er ligeledes hårdt. Jeg syntes du skal sende mig en PM ,så kan vi sparre sammen, og jeg kan give mine erfaringer videre, samtidig så har jeg en bachelor i markedsføring. Hvis du lige vil skrive hvor i landet du er ville det være skønt :)

Mvh

Uffe Aalborg

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)