De af os der betaler Adwords i USD kan vist med fordel smide lidt ekstra ind på kontoen i disse dage. Dollar kursen er den laveste i årtier! |
Derfor kan den vel godt blive lavere endnu eller hva ?
Derfor kan den vel godt blive lavere endnu eller hva ? |
Yeps, den falder endnu |
Så er det jo godt man kan holde dem tilbage :) men det er nok ikke alle som har råd til dette:) |
Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard
Meget apropos - hvad sker der egentlig med dollarkursen? Tror i nedturen fortsætter, eller vil hele skivbet snart vende? |
// Jesper Skov
Forstand og forstand - det er måske så meget samgt men jeg har da "gået til" nationaløkonomi engang på Handelshøjskolen i Århus, så her er mit bud. Jeg tror det er en dårlig idé at investere i dollar for øjeblikket. Grunden til at jeg tror det er en dårlig ide er, at der forventes en rentenedsættelse mere i USA inden så længe. Dette vil alt andet lige gøre at kursen på dollar vil falde yderligere. Hvorfor er det nu sådan? Jo det er sådan at folk over hele verden vil placere deres penge der hvor de kan få mest ud af det til mindst mulig risiko. Der sidder måske en mand i Danmark der har 10 millioner kroner, lad os sige at han har indsat dem i en bank i USA hvor han kan få 5% i rente på sit indestående i USD. Nationalbanken i USA sætter nu renten ned med ½% således at vores mand i DK nu kun får 4,5% i rente på de penge han har stående i USA. Vores helt i DK får nu mindre i rente - det giver han bare overhovdet ikke finde sig i, (ydeligere har han lidt et kurstab, så han er faktisk pisse træt af det) Derfor hæver han sine penge og sætter dem ind på en konto i Schweiz hvor han måske kan få 3% i rente. NU er det så ikke kun vores helt i Danmark der sælger sine dollar og flytter sine penge til en anden valuta - men i 100.000 vis af personer, virksomheder og andre staters nationalbanker gør præcist det samme. Samlet set gør dette at der kommer en hel del dollars til salg - og derfor falder kursen på dollar (udbud og efterspørgsel bestemmer kursen). Vores helt i DK oplevede derfor et kurstab da han havde penge stående i USA og der kom en rentenedsættelse. Til gengæld kan han formentligt (måske) forvente en kursgevinst på sine penge som han nu har placeret i Schweiz. Det er nemlig sådan at Schweizer Franc er en klassisk "tilflugtsvaluta" - som folk placere deres penge i når der er uro i verden, såsom 9/11, subprime krisen osv. Man må derfor forvente at kursen på Schweizer Franc vil stige i den nærmeste fremtid. bemærk: Har markedet allerede prissat dollarkursen lavt da alle forventer en rentenedsættelse? Måske..... Du skal ikke lytte til mig - jeg har selv et lån i Schweizer Franc og al min indtægt i USD, så det kan ikke bliver værre - HULK HULK [:'(] |
Spændende nok - havde godt nok læst at det var klogt at vente, men jeg er meget i tvivl om hvor længe. Det er jo den hidtil laveste kurs som er der nu, og det må vel forventes at det går den anden vej på et tidspunkt? Ellers en fin historie du fik fortalt der. Andre som har et bud måske? :-) |
// Jesper Skov
jeg handler i dollars til daglig og køber større varepartier til DK. Jeg forventer at dollaren falder yderligere, når der er "rentemøde" igen den 31/10 i USA. |
Hmm ... ikke for at tage det gode humør fra nogen - men Google har altså deres egen lille valutakursomregner - og I slipper altså ikke automatisk billigere end os andre fordi i har sat kontoen til at betale i dollars ... klikprisen på de enkelte ord udregnes over en slag fælles "valutakurs". God weekend |