Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RKI Opstart af firma

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg vil godt starte et firma op med maling/isolering af huse.

Men står i rki, er der nogle der ved hvad jeg skal gøre?

Har selv penge til opstart.

Niels Raaby

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Har penge til opstart ? altså til APS eller ?

Enkeltmandsvirksomhed kan de vidst ikke gøre meget ved, udover at kræve overskudet af virksomheden

Men jeg har hørt, at med APS har du jo 50.000,- bundet i virksomheden, som de egentlig kan kræve du betaler til dem, og derved fratager dig dit firma :)

Men hæng mig ikke op på det :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis ikke du har haft større gæld til moms med i dit RKI forhold så kan du uden større vanskeligheder stifte personlig virksomhed. Stifter du selskab, IVS eller ApS så kan kreditorer teoretisk tænkes at ville tage dine anparter imod deres gæld + du vil sikkert få vanskeligt ved at få en konto i banken til et selskab  hvor du jo ellers kan bruge din personlige NemKonto og få knyttet dit CVR nummer til den også hos NemKonto

læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html 

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte ikke på aps eller ivs.

Jeg har penge til den maskine jeg skal bruge,

Hvad med  Enkeltmandsvirksomhed, kan det lad sig gøre.

Eller skal jeg helt holde mig fra det??

Niels

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan stifte enkeltmandsvirksomhed og bruge din personlige konto til det - eller en ny hvis banken er ok med det. Hvis du har større gæld til det offentlige (+50t) vil de kunne kræve en sikkerhedsstillelse for moms - ellers er der ikke noget i vejen 

god vind med det

John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Skylder ikke noget til det offentlige.

Så jeg vil prøve at starte op

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En anden mulighed kunne også være at bruge sin kapital til at komme ud af RKI...
Altså betale sin gæld

Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg "lusker" lige et spørgsmål ind i din tråd her. Håber det er ok :)

Ville man ikke kunne oprette et Aps med 60/40 ejerskab (60 til en anden part) og derved kunne modvirke at kreditorene tager ens egen andel?

Tænker at skat/andre kreditorer vel ikke kan tvinge den der har størstedelen af firmaet til at lukke firmaet, eller videresælge de 40%..

Eller hvad?

Mvh Sonny

Fra Malaga
Tilmeldt 25. Apr 14
Indlæg ialt: 127
Fra  Green-comet S.L. Yiamor Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa... Det kan sagtens lade sig gøre at starte et firma. også selv om man står i RKI. nu afhænger det jo også af hvor stor gælden er og hvem man skylder til.  Der er jo forskel på om dem som man skylder til rent faktisk kigger efter hvad man laver eller bare sender en rykker en gang om året. Samtidigt skal man jo ikke skilte alt for meget med at der er en større værdi i firmaet, som de evt kan pante.  dog skal det siges at det er praksis idag hvis maskinen du har representerer en værdi mindre en 10.000 kr så kan det ikke betale sig at pante den. da omkostningerne ved at få den hentet og solgt er alt for store i forhold til hvad der kan tjenes på at sælge den. Man kunne også hvis det er en lidt dyrer ting. lade konen. din mor eller far bror eller hvem ved jeg eje maskinen. og du så har lov til at bruge den eller ligefrem lejer den for et mindre ubetydeligt beløb. derudover skal man sørge for at der ikke kommer alt for meget kapital på ens konto. så risikerer man at de går efter den. det smarteste er at kontakte en advokat og få ham til at hjælpe med en accord ordning. typisk kan gælden forhandles rigtigt langt ned hvor efter der afdrages omkring 1000 kr om måneden. Vi har tidligere hjulpet med at få bankgæld på 400.000 reduceret til 3 år med 1000 kr i måneden.  

når du først har en ordning. så kan de intet gøre, heller ikke hvis du vandt en million i lotto. det er det aftalte beløb der gælder.  med andre ord de kan ikke komme efter din virksomhed.  så det kan klart anbefales at snakke med en advokat. hvis det er større penge vi snakker om.

Designer tasker solbriller og accessories 
http://www.yiamor.dk  

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej jacobfrom

Det var jo ikke det jeg spurte om vel.

Jeg spurte om man kunne opstart et firma og ikke andet.

Så hold dine meninger for dig selv tak.

Niels

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)