Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importere fra Brasilien

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er interesseret i at importere nogle frosne fødevarer fra Brasilien og har derfor lige nogle spørgsmål til jer. Jeg vil gerne høre om der nogen der kender en bestemt virksomhed, der kan transportere varerne i frossen stand til Danmark?

Og så vil jeg også gerne høre om hvad man evt. gør hvis man ikke forventer at kunne fylde en hel container?

Kan man leje sig noget plads i en container eller hvordan foregår sådan noget?

Håber I kan hjælpe.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 08:28

Hej

Prøv at ring til f.eks DSV eller Maersk logistics som begge har flerer kontore i Brasilien. De vil med sikkerhed kunne hjælpe dig videre.

Har du irøvigt husket at man skal have tilladelse til at indføre fødevare til EU?

www.dsv.dk

http://www.maersklogistics.com

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 09:34

Hvad fragten angår så prøv at kontakte Blue Water i Esbjerg - de håndtere en hel del frysegods, men om de kan klare stykgods på køl ved jeg dog ikke - den oplysning er dog kun et enkelt opkald væk, så prøv at kontakte dem. 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Nov 06
Skrevet kl. 12:02

Tak for svarene!

Jeg vil prøve at tage kontakt til de tre virksomheder. Med hensyn til selve tilladelse for import f fødevarer, så vil jeg prøve at ringe til Fødevarestyrelsen idag og undersøge nærmere. Mener at de skelner mellem animalske og ikke-animalske fødevarer og at der er stor forskel på reglerne for import af disse.

Men lige en sidste ting. Tror I at man både skal registrere sig som en importvirksomhed hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og så senere bede om registrering og tilladelse hos fødevarestyrelsen?

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 13:04

Du skal ihvertfald være importørregistreret (alternativet er kontant afregning og træls + langsommelig arbejdsgang hos SKAT) og du kan lige så godt være forberedt og sikre dig at du har de fornødne tilladelser til import af fødevarer - uanset om det er den ene eller anden slags fødevarer. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 10:41

Hannisdal:

Men lige en sidste ting. Tror I at man både skal registrere sig som en importvirksomhed hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen og så senere bede om registrering og tilladelse hos fødevarestyrelsen?

Importør registrering hos Erhvervs og Selskabsstyrelsen er ikke et must, men en rigtigt god ting at blive da det vil lette toldbehandlingen.Derimod er det jo strafbart hvis du ikke bliver registreret hos hos fødevarestyrelsen!! Har du i det hele taget sat dig ind i hvor besværligt det er at importere fødevare??

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Import_foedevarer/forside.htm

Hilsen

Ravn

Fra Odense
Tilmeldt 1. Nov 06
Skrevet kl. 16:51

Jeg var godt klar over at man selvfølgelig skulle registreres hos fødevarestyrelsen, men var i tvivl om man behøvede at registrere sig begge steder(Tænkte at de måske arbejdede sammen på en eller anden måde).

Jeg er godt klar over at det virker en smule besværligt at importere fødevarer, men hvad jeg hører fra andre i lignende situation er at der er stor forskel på reglementet for animalske og og ikke-animalske fødevarer. Hvor der er langt flere krav til animalske fødevarer.

Produktet som jeg vil importere er ikke animalsk, men et vegetabilsk produkt og derfor skal de samme regler for behandling af fødevarer som er gældende i Danmark overholdes og samtidig skal man køre en egenkontrol.

Hvis det er dette du refererer til og mener at det er besværligt, så må jeg sige at jeg er uening og mener at det er det hele værdBig Smile Men det kan jo være at jeg har overset noget og så skal du endelig bare skrive igen. Jeg er allerede yderst taknemlig for dine svar.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)