Hvordan bogføres køb i regnskabsprogrammetDinero, når en del af betalte beløb er et kreditkortgebyr uden moms. Det automatisk udregnede moms, svarer således ikke med det faktiske, da gebyret uden moms medregnes. Hvordan retter jeg den automatisk udregnede moms?
Hej Remy. Jeg er helt nybegynder, så måske har jeg bare ikke fundet ud af hvordan det gøres? Når jeg taster tallene ind, udregnes momsen automatisk af regningens samlede beløb og tager ikke højde for at en del af beløbet er det momsfrie gebyr. Jeg kan ikke umiddelbart rette momsbeløbet, da rubrikken er låst.
tror du har fået svar i anden tråd. Som med al anden bogføring så kan man ikke bare rette - men skal bogføre det lige modsat - d.v.s. enten med modsat fortegn eller bare bruge den konto du havde som modkonto første gang som posteringskonto og så den du tidligere posterede på som modkonto. Har du brugt købsbilag så kan du også smide den i papirkurven, så bogfører dinero automatisk modsat for dig
Du skal så lave ny bogføring af fakturaen og nu bruger du kassekladde hvor du i linje 1 vælger den omkostningskonto du vil ha med moms og så kun beløbet uden det momsfrie gebyr
Det momsfrie gebyr posterer du så i linje to for konto for porto og gebyr UDEN moms (se til at det er en konto uden moms eller lav en selv)
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER