Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr på faktura, uden moms - hvordan bogføres det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan bogføres køb i regnskabsprogrammet Dinero, når en del af betalte beløb er et kreditkortgebyr uden moms. Det automatisk udregnede moms, svarer således ikke med det faktiske, da gebyret uden moms medregnes. Hvordan retter jeg den automatisk udregnede moms?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:32

Det kan da ikke passe at man ikke kan det!

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:41

Hej Remy. Jeg er helt nybegynder, så måske har jeg bare ikke fundet ud af hvordan det gøres? Når jeg taster tallene ind, udregnes momsen automatisk af regningens samlede beløb og tager ikke højde for at en del af beløbet er det momsfrie gebyr. Jeg kan ikke umiddelbart rette momsbeløbet, da rubrikken er låst.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39

tror du har fået svar i anden tråd. Som med al anden bogføring så kan man ikke bare rette - men skal bogføre det lige modsat - d.v.s. enten med modsat fortegn eller bare bruge den konto du havde som modkonto første gang som posteringskonto og så den du tidligere posterede på som modkonto. Har du brugt købsbilag så kan du også smide den i papirkurven, så bogfører dinero automatisk modsat for dig

Du skal så lave ny bogføring af fakturaen og nu bruger du kassekladde hvor du i linje 1 vælger den omkostningskonto du vil ha med moms og så kun beløbet uden det momsfrie gebyr

Det momsfrie gebyr posterer du så i linje to for konto for porto og gebyr UDEN moms (se til at det er en konto uden moms eller lav en selv)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)