Glædelig håndbold-søndag Jeg er i gang med at hjælpe min far med at opfylde dette krav: Launch crap but launch. For at det kan ske, skal der laves en hjemmeside. Hjemmesiden skal primært være content-baseret med en masse informationer, men drømmescenariet er, at besøgeren skal kunne betale for en regnskabs-service - en service, hvor kunden udfylder en formular med nogle tal, som står til grunde for produktet, som bliver leveret over e-mail umiddelbart samme dag. Da vi ingen web-teknisk snilde ejer, har jeg undersøgt wix.com nærmere, og brugervenligheden er jo helt sublim. Det er meget nemt, at få bygget en moderne og flot hjemmeside - et genialt sted at starte. Eller? Der følger et par spørgsmål med til wix.com: - Hvad er jeres erfaringer med SEO og wix.com. Er det blevet så meget bedre, som udtalelserne det sidste års tid fortæller? - Min far har et genialt domænenavn, som giver gode seo-muligheder. Det skal selvfølgelig benyttes, hvis wix vil blive taget i brug. Da vi ønsker blot at launche hjemmesiden og komme i gang, skal der en dag en professionel webudvikler ind over projektet for at få hele betalings- og produktsprocessen automatiseret. Det vil selvfølgelig sige, at hjemmesiden skulle flyttes fra Wix og over i et andet cms. Ifølge udtalelser rundt omkring kan det være en pain at få gjort, men det burde kunne lade sig gøre. Vil dette skade den eksisterende google-rangering, når alt content bliver slettet og genindsat i et nyt cms, eller hvordan? - Da Wix tilsyneladende kun tilbyder paypal som betalingsmodul, vil købsprocessen - hvor kunden udfylder formularen - nok ikke kunne lade sig gøre, da quick/e-pay ville være at foretrække som betalingsmodul. Kender i en programmør, som skulle have udviklet en plugin - eller hvad man kalder det - som kan tilknytte de danske betalingsmoduler til Wix? |
Hej Lasse,
Har i overvejet Wordpress + Ewire (CMS+betalingsløsning) i stedet for?
Personligt ville jeg fravælge WIX frem for andre CMS systemer som Wordpress.
vh
Casper