Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Launch crap but... Spg. til Wix.com

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Glædelig håndbold-søndag

Jeg er i gang med at hjælpe min far med at opfylde dette krav: Launch crap but launch.

For at det kan ske, skal der laves en hjemmeside. Hjemmesiden skal primært være content-baseret med en masse informationer, men drømmescenariet er, at besøgeren skal kunne betale for en regnskabs-service - en service, hvor kunden udfylder en formular med nogle tal, som står til grunde for produktet, som bliver leveret over e-mail umiddelbart samme dag. 

Da vi ingen web-teknisk snilde ejer, har jeg undersøgt wix.com nærmere, og brugervenligheden er jo helt sublim. Det er meget nemt, at få bygget en moderne og flot hjemmeside - et genialt sted at starte. Eller?

Der følger et par spørgsmål med til wix.com:

- Hvad er jeres erfaringer med SEO og wix.com. Er det blevet så meget bedre, som udtalelserne det sidste års tid fortæller?

- Min far har et genialt domænenavn, som giver gode seo-muligheder. Det skal selvfølgelig benyttes, hvis wix vil blive taget i brug. Da vi ønsker blot at launche hjemmesiden og komme i gang, skal der en dag en professionel webudvikler ind over projektet for at få hele betalings- og produktsprocessen automatiseret. Det vil selvfølgelig sige, at hjemmesiden skulle flyttes fra Wix og over i et andet cms. Ifølge udtalelser rundt omkring kan det være en pain at få gjort, men det burde kunne lade sig gøre. Vil dette skade den eksisterende google-rangering, når alt content bliver slettet og genindsat i et nyt cms, eller hvordan?

- Da Wix tilsyneladende kun tilbyder paypal som betalingsmodul, vil købsprocessen - hvor kunden udfylder formularen - nok ikke kunne lade sig gøre, da quick/e-pay ville være at foretrække som betalingsmodul. Kender i en programmør, som skulle have udviklet en plugin - eller hvad man kalder det - som kan tilknytte de danske betalingsmoduler til Wix?

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 16:30

Hej Lasse,

Har i overvejet Wordpress + Ewire (CMS+betalingsløsning) i stedet for?

Personligt ville jeg fravælge WIX frem for andre CMS systemer som Wordpress.

vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:47

Vi har selvfølgelig overvejet WP, da support og plugins lader til at være let-tilgængelige i og med, at det er så brugt verden over. Brugervenligheden fra Wix' side blandet med min begrænsede tid til at hjælpe, gjorde bare Wix til den optimale løsning.

Jeg kan selvfølgelig google dette spørgsmål, men er det svært at sætte sig ind i WP uden nogen form for teknisk snilde?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)