Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet webdesigner - bedste måde at komme igang?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 25. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  DesignStudio.dk Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Har i samarbejde med en makker startet et lille 'webbureau' op, hvor vi sælger webshops og websites, lavet primært i Wordpress CMS, til yderst konkurrencedygtige priser. Brænder for at komme igang, men har svært ved at gennemskue hvor jeg bedst møder mine kunder.

Har arbejdet med SEO og Adwords, og desuden opsøgt potentielle kunder på mail og fysisk i deres forretninger med flyers og visitkort. 

Er klar over det er 'Red Ocean' og konkurrencen er hård, men...har I nogle anbefalinger? Alt tages imod med kyshånd.

Mvh.

Katrine

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 44
Fra  LA-KRIS Skrevet kl. 15:59

Hej Katrine,

Jeg tror først og fremmest I skal prøve at finde ud af hvem jeres målgruppe er. Ellers kommer I til at famle lidt i blinde når I skal hverve kunder.

Det er nemlig yderst vigtigt at I kommer og fortæller hvorfor folk netop skal bruge Jeres webbureau. Se derfor lidt nærmere på jeres konkurrenter (inden for den målgruppe I vælger Jer) og stil så skarpt på hvilke argumenter der vil fungere over for hvilke kunder. Det er nemlig ikke altid nok bare at være billigst (da man ofte får hvad man betaler for).

Det kan også være rigtig godt at få lavet en portefølje, hvor kunden med det samme kan se nogle af de ting I kan.

God vind :)

LA-KRIS - Egne og importerede smykker til lave priser.
Støtteprodukter udvikles også til foreninger!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DesignStudio.dk:
desuden opsøgt potentielle kunder på mail

Det er ikke lovligt, men betragtes som spam og kan blive meget dyrt.Smile

------

I bør vise nogle flere referencer, det er noget alle kigger efter. Hvis i ikke har lavet så meget, så lav f.eks. en elektrikerside, en murerside etc., sæt dem til salg og brug dem som reference.

Mange af jeres kollegaer tilbyder løsninger med færdige design fra f.eks. themeforest. Kunderne får meget design for de 250 kr. et wordpress theme koster og i kan koncentere jer om at skabe godt og pænt indhold for kunderne. Det er i mine øjne værd at overveje som produkt.

En abonnementløsning er langt svære at sælge end en fastpris + webhotel løsning. Da jeg lavede hjemmesider havde jeg langt nemmere ved at sælge en wordpress i standard design til 5000 kr. end et abonnement til 300 kr. om måneden. En masse tillægpriser forvirer kunderne, så overvej jeres prissammensætning.

Jeres salgsbetingelser: "Med mindre andet er aftalt, skal link til DesignStudio.dk som minimum være at finde på websitets forside." - Den skræmmer. Jeg ville gå så langt at spørge ind til, hvor meget i vil betale for det link. Spørg kunden om det må være der, eller byt et link med kunderne, der virker langt mere professionelt.

i bør nok arbejde med konvertering på jeres hjemmeside. Der mangler f.eks. call-to-action i jeres slider. Hvis i skal have den til at konvertere fornuftigt skal der arbejdes med budskabet på alle sider. Det skal være simpelt, lige til og let at forstå. Brug billeder og grafik til at gøre det indbydende.

----

Der er mange om budet i jeres branche. De der får mange kunder er dem der ringer rundt til virksomheder, eller hyrer et bureau/en sælger til det. Prøv at finde en sælger, der kan tilbyde no cure/no pay i opstarten og betal ham en provision pr. salg. Annoncer f.eks. efter en sælger her på amino.

Brug og udvid jeres netværk - der kan findes mange kunder gennem nogen der kender nogen. Meld jer ind i den lokale erhvervsforening og deltag aktivt.

----

Omdeling er flyers giver generelt meget få kunder. 

---

Et lille tip: Det er en udbredt misforståelse at benytte nofollowlinks til sociale medier. Når man sætter nofollow på et link, fortæller man google at man enten ikke kan/vil stå inde for det man linker til, eller at det er et betalt reklamelink.

Fra København N
Tilmeldt 25. Jan 14
Fra  DesignStudio.dk Skrevet kl. 16:50

Hej Karsten,

Tak for super konstruktiv feedback! :)

Var ikke klar over at mailadresser der lå offentlig tilgængeligt på nettet ikke måtte bruges til at tage kontakt - Rart at vide inden jeg får en sag på nakken ;)

Måske har du ret i at der skal en sælger til. Og mht prisstruktur, har det været en svær nød at knække; der er mange forskellige bud på det - men der er enighed om at høje abonnementer og lange bindingsperioder, IKKE er 'the way to go'.

Mvh.

Katrine

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 13
Indlæg ialt: 138
Fra  RankScanner Skrevet kl. 16:58

Gode råd her i tråden. :)

Personligt vil jeg råde dig til at tage telefonen, og simpelthen gå igang med at kontakte virksomhederne der. Det kræver naturligvis et sælgergen, men ellers er det jo også bare et spørgsmål om, at gøre sig synlig på Google, LinkedIn og måske opsøge nogle B2B-netværk eller andet.

Håber det kan bruges. God vind! :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:02

Referencer, referencer, referencer tydeligere kan det ikke siges. Så en fornuftig brug af jeres tid vil være enten bare at lave nogle cases, eller endda finde nogle at lave det gratis til.

Referencer er noget af det vigtigste for mig når jeg skal finde en webdesigner. Med gode eksempler/referencer kan i nemt gange jeres priser med 4-5, og så fjerne det abonnementshalløj.

Men det handler jo om at i kan jeres kram, og som nævnt tidligere i tråden så kan i bruge nogle super fede themes fra themeforest og så tilrette dem efter ønske.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07

Som Kim siger så er det vigtigste for jer at have så mange referencer som muligt af både webshops og websites så man kan se hvad i kan. I en branche som jeres er i højst sandsynligt nødt til at tilbyde at lave nogen enten gratis eller med store rabatter.

Der er før nogen som med succes har tilbudt at lave websites og/eller webshops på amino, hvor de har givet en god pris, i den forstand at de laver det med stor rabat. Og dermed bruger disse websites/webshops som reference.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 155
Fra  DAGLIGVARE.NU Skrevet kl. 18:30

Hej DesignStudio.dk kan du ikke tage kontakt til mig i PM eller i mail: niclas.bruun@dagligvare.nu da jeg ikke kan skrive til dig i PM det har du slået fra.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at bruge dig til et design af en hjemme side hvis det har interresse?

Venlig Hilsen

NIclas Bruun 

Fra København N
Tilmeldt 25. Jan 14
Fra  DesignStudio.dk Skrevet kl. 18:38

Hej Niclas,

Har sendt dig en mail :)

Mvh.

Katrine,

DesignStudio.dk