Hej Aminoer, Har i samarbejde med en makker startet et lille 'webbureau' op, hvor vi sælger webshops og websites, lavet primært i Wordpress CMS, til yderst konkurrencedygtige priser. Brænder for at komme igang, men har svært ved at gennemskue hvor jeg bedst møder mine kunder. Har arbejdet med SEO og Adwords, og desuden opsøgt potentielle kunder på mail og fysisk i deres forretninger med flyers og visitkort. Er klar over det er 'Red Ocean' og konkurrencen er hård, men...har I nogle anbefalinger? Alt tages imod med kyshånd. Mvh. Katrine |
Hej Katrine,
Jeg tror først og fremmest I skal prøve at finde ud af hvem jeres målgruppe er. Ellers kommer I til at famle lidt i blinde når I skal hverve kunder.
Det er nemlig yderst vigtigt at I kommer og fortæller hvorfor folk netop skal bruge Jeres webbureau. Se derfor lidt nærmere på jeres konkurrenter (inden for den målgruppe I vælger Jer) og stil så skarpt på hvilke argumenter der vil fungere over for hvilke kunder. Det er nemlig ikke altid nok bare at være billigst (da man ofte får hvad man betaler for).
Det kan også være rigtig godt at få lavet en portefølje, hvor kunden med det samme kan se nogle af de ting I kan.
God vind :)