Jeg er begyndt at oprette produkter til Dandomain webshop system i excel og google spreadsheet og alt går fint indtil jeg skal gemme filen som csv og importere den til dandomain. Æ,Ø og Å bliver efter import erstattet af andre tegn.
Har googlet mig frem til at æøå-problemet, er et kendt problem med cvs-filer men har endnu ikke fundet en løsning som virker hverken i excel eller google spreadsheet. Nogen gode råd derude? Det ville være meget værdsat:-)
Jeg har i dag prøvet at downloade Mac Notepad via det link du skrev. Det virker umiddelbart som om det er en 'halv' version og synes ikke jeg kan få lov til at gemme filen som du beskriver- kun eksportere uden at jeg kan ændre kodningen.
Kan dette mon passe og har du eventuelt et link til et sted hvor jeg kan købe den fulde version hvis det er denne som kræves?
(Jeg har et program som hedder Smultron- her kan jeg ændre kodningen til utf-8 men ikke gemme min fil så den forbliver utf-8. Pyhaa..det driller mig)
Hej Mark
Jeg arbejder primært i Google Chrome og det er endnu ikke lykkedes mig at få det til at virke- hvordan gør du helt præcist? Via Excel eller Google Spreadsheet og i hvilket format gemmer du din fil?