Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg købe varer til min butik?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola folkens :)

Jeg er nok det man kalder lidt af en handelsmand - jeg kan godt lide at købe ting, for så at sælge dem igen.

Jeg har en drøm om, at jeg på et tidspunkt gerne vil have min egen butik, med antikviteter, gamle retro varer og alt hvad der følger med.

Jeg elsker at handle på loppemarkeder og kræmmermarkeder osv. - men mit spørgsmål er, om jeg kan bruge alt det jeg køber, til opstart af en butik når jeg engang synes at mit sortiment er stort nok - eller om jeg absolut skal starte virksomheden op, for at kunne bruge mine varer i butikken?

Eller om jeg kan vente med, at lave cvr nr. og alt det og så derefter indskyde alle varerene i butikken, uden at jeg har kvitteringer på dem?

For hvis jeg starter cvr nummer til at starte med, bliver mit regnskab jo et rundt 0 det første år - måske to år?

Håber i forstår mig - og kan hjælpe mig!

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 14:47

Du må hjemkøbe varer op til 6mdr før start af CVR nummer :)

Dvs køber du varer hjem, som du vil ha købsmoms tilbage af, skal du seneste ha oprettet CVR (som skal være aktivt) 6mdr fra i dag :)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:35

Hej Jesper

Du lyder som om der godt kan lide at handle og måske gå på markeder og sælge dine ting. Prøv at læse hæftet Stadesalg (åbner som pdf), det fortæller om regler og hvordan man håndterer køb og salg af brugte varer.

Mvh

Mogens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:07

Du skal også gøre dig klart, hvis du køber varer op til MAX 6 mdr inden du har CVR (ikke en lov og bestemt max 6 mdr) så må du ikke sælge noget som helst uden moms inden - hvis du vil kunne tage varene ind i din butik og få momsfradrag på dem. En faktura/salg unden moms inden CVR og du kan ikke trække moms fra  - som hidrører fra inden CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)