Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg KAN altså ikke finde en bedre fragftpris...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

end den min leverandør kommer med.

Har eksempelvis lige gået igennem alle steps herinde https://www.transporteca.com/requirement/ab5bc9466260dd413b29e0bbedcd3360/ (efter firmaet i en anden tråd blev nævnt som billige) og endte på ca 590 dollars for en kasse på 24 kg.

Min leverandør kan sende den med UPS for 350 dollars eller fedEx for 450...

Har efterhånden handlet flere gange med Kina og hver gang ladet leverandøren sørge for shipping fordi jeg syntes det var billigt - sidste gang var det 100 dollars for ca 20 kg) men der bliver jo bare altid frarådet herinde ikke? Fordi det skulle kunne gøres billigere selv?

Noget input på den?

Tilmeldt 26. Feb 13
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 11:10

flot overskrift dér.. "fragtftftfrpris"....

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:19

Hej

Sådan som jeg læser de råd herinde mht, fragt, så handler det om søfragt. Ved luftfragt og på lastbil har jeg også rigtig god erfaring med at få leverandøren til at arrangere leveringen.

Ved søfragt er der en del mere at tage hensyn til - såsom:

- Fortoldning

- Fragt fra havn til dig

Her er det man tit læser at der kommer urimeligt høje gebyrer for aflæsning, håndtering oma. Men jeg har aldrig hørt at det er en dårlig idé at få leverandøren til at arrangere fragten ved luftfragt - tværtimod Smile

Dog skal du bede om en pris inkl. fortoldning - spørg efter en pris All In (alt inklusiv) - her slipper du selvfølgelig ikke for at betale importmoms og evt. told.

Mvh

Morten

Tilmeldt 26. Feb 13
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 11:44

Tusind tak for svaret

Jamen det er godt at høre, at det mest gælder søfragt. Så vil jeg kigge på det igen selv, når jeg skal bestille "en halv container" eller noget. Lige nu lader jeg min leverandør sørge for det så :)

"All in" plejer jeg ikke at bede om - har bare fået en toldregning senere (på noget moms) Hvad ligger der i "all in" - for tolden skal jeg vel alligevel først betale senere? Hvis det giver mening...

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 14:26

350 usd for 24 kg lyder meget dyrt. Hvad er volumenvægten.?

Men ellers så er det rigtigt. Medmindre du har nok transport til at få 60+ % rabat hos UPS, så kan kineserne tilbyde bedre priser med.deres egne konti.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:38

Kenneth R.J.:

350 usd for 24 kg lyder meget dyrt. Hvad er volumenvægten.?

Men ellers så er det rigtigt. Medmindre du har nok transport til at få 60+ % rabat hos UPS, så kan kineserne tilbyde bedre priser med.deres egne konti.

Mon ikke der er tale om farligt gods :-) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 16:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NIFTY BY NEHL:
men der bliver jo bare altid frarådet herinde ikke? Fordi det skulle kunne gøres billigere selv?

Det Ganske rigtigt at flere af os et utal af gange  af gange advaret imod er at købe søfragt på f.eks CIF betingelser fra Asien! 

Der har aldrig været snak om kurerforsendelser!

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 88
Fra  Transporteca Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Den pris du har fundet på Transporteca er for stykgods søfragt. Når din forsendelse er mindre en 1 kubikmeter kan det sjældent betale sig at sende den som søfragt, idet mindsteprisen som oftest er baseret på 1 kubikmeter / 1 ton.

Som udgangspunkt, hvis din forsendelse er imellem 1 og 15 kubikmeter, og du ikke har behov for meget hurtig transittid, prøv da søfragt. Her er Transporteca, som blandt andet jeg står bag, er et godt udgangspunkt for at finde og sammenligne priser.

Mvh, Morten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)